Adidas fokus på bæredygtighed og CSR-aktiviteter | SO

Problemformulering
Der redegøres kort om virksomheden Adidas. Her vil der være en kort beskrive Adidas, med fokus på bæredygtighed og CSR-aktiviteter.

Herefter analyseres potentielle tyske kunders holdning til bæredygtighed. Dertil vurderes, hvilke bæredygtige tiltag Adidas laver. afslutningsvis kan der inddrages i markedsføring en af Parley for the oceans sko i Tyskland.

Indledning
Bæredygtighed og miljø er store emner alle snakker om i verden. Det er emner der bliver diskuteret hver dag som alle har en holdning til.

Hver person skal tage stilling til, hvad de vil gøre og ikke mindst store virksomheder som Adidas. De store virksomheder har mange frabrikker rundt omkring i verden som alle forurener vores klode.

Derfor vil det gøre en stor forskel at de finder alternative måder der er mere miljøvenlige. Modebranchen er en af de brancher som forurener meget, derfor blev valgt at dykke ned i Adidas, for at finde ud af hvad de gør for at være mere bærdygtige.

Indholdsfortegnelse
Indledning I
Problemformulering I
Beskrivelse af virksomheden Adidas I
Adidas og bæredygtighed II
Handlings parameter (De 4 p’e1r) II
- Product II
- Price III
- Place III
- Promotion III
Tyske kunders holdning til bæredygtighed III
BMC-modellen IV
- Nøglepartnere IV
- Nøgleaktiviteter IV
- Nøgleressourcer IV
- Distributionskanaler V
- Kundesegmenter V
- Omkostningsstruktur og indtægter V
Vurdering V
Konklusion VI

Uddrag
Adidas har fundet nye alternativer til bærdygtighed i flere år og de er stolte af deres resultater. Adidas stræber altid efter at forbedre deres bæredygtige produkter.

De lytter også altid til interessenters og og forbrugernes forventninger. Deres bæredygtighedsstrategi indebærer 6 prioriteringer til at løse de problemerne.

De 6 prioriteringer er (produkt) we value water, we innovate materials and processes, we conserve energy, (mennesker) we empower people, we innovate health, we inspire action. Da der er så mange prioriteringer , sættes der fokus på de tre første som handler om produkt.

We value water - de vil reducere 20% vand hos strategiske leverandører, de vil reducere 35% vand og de vil udvide brugen af vandløse teknologier til deres yderligere produkter.

We innovate materials and processes - de vil reducere 20 % af afflad hos strategiske leverandører, de vil reducere 75% af papirreduktion pr. Ansat. De vil udskifte konventionel bomuld med det formål at opnå 100% bæredygtig bomuld.

---

Adidas’ sortiment, er meget komfortabelt og kvalitets præget tøj, da man skal have det godt i det, og kunne komme i nogen yderpositioner uden tøjet enten går i stykker eller kan gøre ondt.

Men derudover, så er deres prisstrategi mainstream, da deres kvalitet er god. I forhold til prisen på deres varer, så hænger det meget godt sammen, da du hverken får mere eller mindre kvalitet for pengene.

Adidas’ sortiment er meget bred og dyb, da de mildest talt har alt til den sportslige familie og til elite sportsudøveren. Deres produkter ligger meget inden for det smagsmæssige og funktionelle i form af kvalitet.

Det ses ved, at dem som køber Adidas, kunne lige så godt have valgt Nike, men derimod holder fast i hvad de syntes er bedst og gør mest for dem.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu