Bæredygtighed og adidas | SO | 10 i karakter

Problemformulering
Der redegøres kort om virksomheden Adidas. Her vil der være en kort beskrive Adidas, med fokus på bæredygtighed og CSR-aktiviteter.

Herefter analyseres potentielle tyske kunders holdning til bæredygtighed. Dertil vurderes, hvilke bæredygtige tiltag Adidas laver. afslutningsvis kan der inddrages i markedsføring en af Parley for the oceans sko i Tyskland.

Indledning
Bæredygtighed og miljø er store emner alle snakker om i verden. Det er emner der bliver diskuteret hver dag som alle har en holdning til.

Hver person skal tage stilling til, hvad de vil gøre og ikke mindst store virksomheder som Adidas. De store virksomheder har mange frabrikker rundt omkring i verden som alle forurener vores klode.

Derfor vil det gøre en stor forskel at de finder alternative måder der er mere miljøvenlige. Modebranchen er en af de brancher som forurener meget, derfor blev valgt at dykke ned i Adidas, for at finde ud af hvad de gør for at være mere bærdygtige.

Indholdsfortegnelse
Indledning I
Problemformulering I
Beskrivelse af virksomheden Adidas I
Adidas og bæredygtighed II
Handlings parameter (De 4 p’e1r) II
- Product II
- Price III
- Place III
- Promotion III
Tyske kunders holdning til bæredygtighed III
BMC-modellen IV
- Nøglepartnere IV
- Nøgleaktiviteter IV
- Nøgleressourcer V
- Distributionskanaler V
- Kundesegmenter V
- Omkostningsstruktur og indtægter V
Vurdering V
Konklusion VI

Uddrag
Adidas har fundet nye alternativer til bærdygtighed i flere år og de er stolte af deres resultater. Adidas stræber altid efter at forbedre deres bæredygtige produkter.

De lytter også altid til interessenters og og forbrugernes forventninger. Deres bæredygtighedsstrategi indebærer 6 prioriteringer til at løse de problemerne.

De 6 prioriteringer er (produkt) we value water, we innovate materials and processes, we conserve energy, (mennesker) we empower people, we innovate health, we inspire action. Da der er så mange prioriteringer , sættes der fokus på de tre første som handler om produkt.

We value water - de vil reducere 20% vand hos strategiske leverandører, de vil reducere 35% vand og de vil udvide brugen af vandløse teknologier til deres yderligere produkter.

We innovate materials and processes - de vil reducere 20 % af afflad hos strategiske leverandører, de vil reducere 75% af papirreduktion pr. Ansat. De vil udskifte konventionel bomuld med det formål at opnå 100% bæredygtig bomuld.

We conserve energy - de vil du reducere 20% hos deres strategiske leverandører. De vil hvert år reducere 3% CO^2 på fabrikkerne.

De har blandt andet lavet en sko der hedder Parley for the oceans sko. Siden 2015 har Adidas samarbejdet med Parley of the ocean som er deres nøglepartner når det handler om bæredygtighed innoavation

og de har sammen udforsket måde at skabe et hav uden plastik. Deres største samarbejde til dato er Parley ocean plastic, hvor de sammen gør hvad der tidligere har været umuligt, hvilket de gør muligt.

De nedbryder og omformer plastikken, det består af 50 % plastikaffald indsamlet fra afsidesliggende øer, strande og kystområder, til et præstationsstærkt polyestergarn, der bliver til deres Adidas x Parley-sportstøj.

I 2020 vil Adidas producerer 15 til 20 millioner par sko, der allesammen er lavet af plast fra strande. I 2019 kun var 11 millioner der var lavet sådan og kun en million i 2017.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu