Søstrene Grene | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Karakteriser kort virksomheden Søstrene Grene.
Analyser virksomhedens interne forhold. Inddrag værdikæden og SWOT-opstillingen
Analyser købsadfærden ved køb af produkter i Søstrene Grene. Fastlæg selv konsumenten, som du tager udgangspunkt i
Analyser konkurrencesituationen på det marked, som Søstrene Grene befinder sig på

Uddrag
Værdikæde: Søstrene Grene køber produkter ind for hele verden. De produkter de køber har de sat nogle interne regler på som de ikke vil overskride.

Varerne skal bl.a. have en høj funktionalitet og kvalitet, og skal have et godt design som falder lige i øjnene på forbrugerne.

Søstrene Grene har selv nogle designere, som designer en del af produkterne. Kæden sørger for at købe direkte for produktionsvirksomhederne, som diverse produkter, for at holde prisen lav ved hjælp af mængderabatter.

Marketing er kæden rigtig god til, specielt et punkt. Det er at anskaffe de lave priser som varerne på hylderne har.

De er rigtig gode til at forhandle med deres samarbejdspartnere, og vha mængderabatten, kan de altså få prisen helt ned i bund. Søstrene Grene gør sig ikke i promotion.

De har f.eks ikke reklamer osv, men alligevel er kæden meget kendt verden over. Det de gør for at markedsfører er ved at indrette butikken flot, og farve opdele den mm. Det giver god omtale. Desuden har de også diverse sociale medier til at poste billeder.

I Søstrene Grene er kundeservicen rigtig god. Kunderne har adgang til en intern dialog med kæden over facebook næsten alle timer i døgnet.

Derudover er kunderne også en slags ambassadør, de hjælper nemlig til med at vælge varesortimentet og hvor den næste butik skal placeres. I butikken er man dog på egen hånd, hvor man kun bliver serviceret ved kassen.

SW-forhold: En stærk side for virksomheden Søstrene Grene er deres varesortiment, som er virkelig bredt. De kan få opfylde mange forskellige behov, og derfor har de også en stor målgruppe.

Udover deres store varesortiment og store målgruppe, så er de også store geografisk, fordi de er i mange forskellige lande.

Søstrene Grene udvikler sig hele tiden, med mange forskellige produktsortiment, flere butikker - og da de sælger lidt af alting, så er der rigtig mange muligheder for dem at udvikle.

Hvis en elektronikvirksomhed skulle udvikle deres produkter, så kræver det rigtig meget arbejde - fordi der er rigtig mange konkurrenter, og det er ret svært at finde på nye teknologiske ting, hvorimod det er nemmere for Søstrene Grene at udvikle, da det er lidt en all-around butik.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu