Måltidskasser | Brancheanalyse | 10 i karakter

Indledning
I denne opgave foretages der en brancheanalyse af den danske branche for måltidskasser. Til at analysere branchen, anvendes modellen Porters 5 forces.

Porters 5 forces er en model som anvendes til at analysere og identificere hvilke markedskræfter der gør en branche svag og hvilke der gør en branche god.

Indholdsfortegnelse
Truslen fra købere:
Truslen fra udbydere af substituerende produkter:
Konkurrencesituationen for de etablerede virksomheder:
Konklusion:

Uddrag
Der er flere forskellige ting som påvirker truslen fra købere på den danske branche for måltidskasser. Måltidskasser ligger på B2C markedet, hvilket betyder at slutkunderne er private.

Dette vil også betyde at der ikke bliver købt specielt mange varer ind og generelt for mindre beløb, da slutbrugeren kun køber ind til familiens eller eget forbrug.

Slutkundens forhandlingsstyrke er derfor relativt lav og i dette sammenhæng vil truslen også være relativt lav.

Dog er måltidskasser på det heterogene marked, hvilket skyldes at der er forskel på produkterne og derfor også forskellige præferencer blandt kunderne. Dette vil ofte skyldes smagspræferencer, sundhedsniveau, pris, osv.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu