Indholdsfortegnelse
Les deux
1.1. Lav en ultrakort karakteristik af virksomheden.
1.2. Redegør for virksomhedens interne forhold.
1.3. Redegør for virksomhedens eksterne forhold.
1.4. Redegør for virksomhedens strategiske forhold………………………………. 3 - 5

2. Vurder og analyser virksomhedens målgruppe i Danmark
2.1. Et produkt fra virksomhedens sortiment
2.2. Redegør for markedet med en markedskarakteristik på det danske marked.
2.3. Lav en liste over relevante segmenteringsvariable.
2.4. Segmenteringsmatrix
2.5. SMOK
2.6. Vurder virksomhedens målgruppestrategi……………………………………..3 - 8

3. Vurder den fundne målgruppes psykologiske forhold
3.1. Behovsdækning
3.2. Købemotiver………………………………………………………………………8 - 9

4. Vurder den fundne målgruppens købsadfærd
4.1. Deltagere i købsbeslutningen (købsroller)
4.2. Købstype eller købsadfærdstype
4.3. Købsbeslutningsprocessen
4.4. Andre købsadfærdsbegreber……………………………………………………...9 - 12

5. De vigtigste emner……………………………………………………………….. 12

Uddrag
Virksomheds beskrivelse
Les Deux startede op i 2009 af Kristoffer Haapanen og Andreas von der Heide, som begge er to unge mænd, på henholdsvis 24 og 25 år.

De er partnere og ejer af Les Deux, som i 2011 blev stiftet som et anpartsselskab. Virksomheden opererer på det det danske modemarked, da det er her i landet de har deres hovedkvarter, som ligger i København.

De sælger deres populære tøj til mere end 150 butikker i hele Europa. Virksomheden har i dag 45 medarbejdere ansat.

Les Deux er et tøjbrand som selv designer og sælger modetøj til mænd. Virksomheden beskæftiger sig med tøj på konsumentmarkedet ved brug af B2C (handel mellem virksomheder og privatpersoner)

og derudover sælger de også på producentmarkedet i form af B2B (handel mellem forskellige virksomheder).

1.2. Virksomhedens interne forhold.
Hvis man kigger på værdikæde analysen, så dækker virksomheden Les deux over dem alle. De har en produktudvikling, som producerer deres T-shirt, hoodies mm.

De dækker mest over marketing og salg og service. Les deux er en forholdsvis ny og kendt virksomhed. De har markedsført dem selv i mange år, både gennem reklame og andre arrangementer.

Les deux har også den fordel, at deres tøj er i de fleste butikker, både online og fysisk, da deres samarbejde med butikskæder og andre forretninger er rigtig godt.

Strenghts (styrker)
Tøjvirksomheden les deux har en masse styrker (strenghts). De er rigtig gode til, at ramme deres målgruppe med måde deres klassikere, men også alt det nye tøj de lancerer.

De er blevet en af de store og førende tøj virksomheder, på meget få tid. Dette skyldes deres måde at promovere sig selv igennem de unge og de sociale medier, hvilket er en stor styrke.

De gør brug af deres Instagram, som har omkring 40.000 følgere. Ved den når de ud til en stor målgruppe, med alt deres nye tøj og nye kollektioner.

Weaknesses (svagheder)
Les deux svagheder er klart, at i tøjbranchen er det svært at følge med de andre konkurrenter.

Man skal som virksomhed, hele tiden finde på nyt og spændende tøj, at lancere til deres kunder.

Det er meget svært at blive en stor kendt tøjvirksomhed, da stilen ændrer sig meget med tiden, så de skal hele tiden tilpasse sig de trends og normer der bliver lavet.

Med det skrevet, er selve konkurrencen på markedet også rigtig stort. Der er mange forskellige virksomheder, som laver meget det samme som Les Deux. De har dog formået at markedsføre dem selv, så de stadig skiller ud ad mængden.

---

Markedet for tøj i Danmark er et meget eftertragtet marked, da konsumentenhederne gerne vil være med på noderne, og derfor er konkurrencen blandt virksomheder der sælger tøj meget høj.

Dette ses især efter at verdenen er blevet mere digitaliseret, og forbrugeren derved har mulighed for at øge deres horisont til tøj, så det lægger derved et pres på de fysiske butikker.

Markedslederen inden for tøjbranchen er i Danmark bestseller, da de har den langt største markedsandel i Danmark Markedet for tøj i Danmark er red ocean, da der er mange udbydere, der kæmper om de samme kunder.