Indholdsfortegnelse
1. Beskriv Drømmelands nær- og fjernmiljø

2. Hvilke behov dækker Drømmeland, når de sælger en elevationsseng til 35.000 kr?

3. Hvilke tidsmæssige svingninger skal Drømmeland tage højde for på sengemarkedet?

4. Lav en segmentering af Drømmelands marked (kunder)

Uddrag
Når vi skal kigge på Drømmelands nærmiljø handler det om kunder, leverandører og konkurrenter. Nærmiljøet kaldes også den afhængige omverden.

Drømmeland går meget op i, at deres kunder skal føle sig trygge og tilpasse i deres butikker samt at de får den bedst mulige rådgivning.

Alle deres sengerådgivere er uddannet i at vejlede ud fra den enkelte kundes krop og behov.

Det at man som kunde ved, at de har en masse erfaring inden for området, gør netop også, at man hurtigt føler sig tryg og stoler på den vejledning man får og derved kommer mange nok også igen.

Derudover har de også indrettet deres butikker således, at man som kunde oplever en hyggelig og hjemlig stemning, når man skal afprøve en evt. ny seng.

Når det kommer til Drømmelands leverandører, så går de også her meget op i, at der er et godt samarbejde.

Det gode samarbejde til leverandørerne, kommer også kunderne til gode, da de herved kan få de bedste priser inden for senge, dyner og madrasser.

Drømmeland har flere konkurrenter, men Jysk er nok en af de største. Det er vigtigt, at de konstant har et øje på konkurrenterne, så de kan arbejde ud fra det.

Hvis konkurrenter har bedre priser, gode tilbud, serviceminded personale osv., så er Drømmeland nødt til at se efter, hvad de kan gøre for at være endnu bedre, så kunderne ikke søger andre veje.

Det er derfor supervigtigt, at de holder øje med konkurrenterne og hele tiden forsøger at være et skridt foran.