Design gennem 200 år | Analyse

Opgavebeskrivelse
Tag udgangspunkt idet relevante kapitler i bogen ’Design gennem 200 år. I finder dem på googledocs

https://drive.google.com/drive/folders/1yNMVQwTwFutDbZ9KLDFmRct_D8XjtR71?usp=sharing

Indholdsfortegnelse
STILHISTORIE 3
OPGAVE:
HOW TO:
INDHOLD OG GRUPPER
- Alle grupper besvarer disse overordnede spørgsmål:
- Specifikke spørgsmål til jeres periode:
- Elever i gruppe
- Periode
- Sider i bogen
- Arbejdsspørgsmål

Uddrag
HOW TO:
• Lav en præsentation hvor I besvarer spørgsmålene til jeres stilhistoriske periode. Husk også at besvare de første overordnede spørgsmål.
• Jeres PP skal illustreres med billeder af objekter og arkitektur fra perioden.
• Jeres målgruppe er de andre elever i klassen dvs. hvordan får I bedst muligt delt jeres viden om de stilhistoriske perioder med hinanden.
• Hver præsentation skal afsluttes med 2-3 spørgsmål til jeres stilperiode, som jeres klassekammerater skal besvar.e
• Fremlæggelsen skal vare ca. 10 minutter

---

KAP 6: Funktionalisme, håndværk og industri (s. 54 – 64)
• Beskriv Bauhausskolen – programerklæring, geografisk placering mm.
• Hvem var Walter Gropius?
• I hvilken forbindelse har I tidligere hørt om Johannes Itten?
• Redegør for hvilke opgaver Bauhausskolen gav eleverne.
• Bauhaus-designeren Herbert Bayer designede en ny skrifttype. Beskriv skriften.
• Hvilken kritik har Bauhausskolen efterfølgende fået?

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu