Indledning
I nyere tid er reklamer ikke kun noget man ser på TV eller i de forskellige aviser, men også på fx sociale medier, som Facebook eller YouTube.
Det har betydet, at personer kan reklamere på forskellige måder og der har bl.a. været en stigning i antallet influensers på de forskellige sociale medier.
Men hvordan reklamerer influensers? Og hvordan overbeviser de deres fans om at købe deres produkt? De spørgsmål kan de to film Simone Wulff ”Dekorer mit hus” og Rasmus Brohave ”Den nye iPhone X!” give et svar på
da de begge er to store danske YouTubere, som på hver deres måde har af hensigt, at få modtageren til at se produktet og købe det.
Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter
Uddrag
I videoen anvendes der også fokusskift i (3.31), hvor fokus går fra at være på Simone (mellemgrund) til HP-printeren i forgrunden. Dette gøres, så modtageren kan se helt tæt på, hvordan produktet fungerer.
Den dominerende form for klip som der anvendes, er jumpcut (springklipning). Her klippes der indenfor samme indstilling, hvor der opstår en let forskydning i tid og bevægelse.
Det ses fx i (0.09), hvor der klippes mellem ordene ”i dag” og ”jeg”, hvor der opstår en let forskydning i tid og bevægelse. Kameraet er monteret på et stativ igennem hele videoen og giver mere rolige og stille bevægelser end hvad et håndholdt kamera ville have givet.
Der bliver både anvendt synkron lyd og asynkron lyd. Synkron lyd fremkommer når fx Simone taler eller fx lyden når hun printer hendes billeder (3.11). Den anvendte form for asynkron lyd er underlægningsmusik, som anvendes igennem hele videoen.
Skriv et svar