”Dekorerer mit hus!” og ”Den nye iPhone X!”

Uddrag
Gennem mange år har firmaer brugt de samme måder at markedsføre deres produkter på. Dette hæmmer effekten, da de fleste konsumenter har luret deres tricks og de virker ikke på samme måde længere. Derfor prøver de store virksomheder nu, at markedsføre med nye metoder.

En ny populær metode er, at bruge ”influencer marketing” på de adskillige medie platforme. I Simone Wulffs video ”Dekorer mit hus!” fra den 22. juni 2017, er hun blevet betalt er virksomheden HP, for at reklamere for deres nye printer.

Hvorimod I Rasmus Brohaves video ” Den nye iphone X” fra den 3. november 2017, er han ikke blevet betalt for, at sige noget, derfor er det ikke en reklame.

På den anden side har begge videoer samme genretræk, hvilket vi kan bruge til at undersøge hvorfor virksomheder vil betale influencers til at reklamere deres produkter, og hvor god deres gennemslagskraft er.

Den første video er Simone Wulffs reklame på HP’s Photo printer, som hedder ”Sprocket”, som varer 4:59 min.

Dog præsenterer hun videoen, som et gør-det –selv projekt, som også indgår i titlen af videoen ”Dekorer mit hus!”. Simone har delt videoen op i tre forskellige scener.

Den første del er fra 00:00-3:40, hvor der filmes i normalperspektiv. Den filmes i én scene, dog har hun sat det sammen med forskellige klip.

Simone fremstår perfekt, med stilrigt tøj og en fejlfri makeup. Samtidig i baggrunden kan mad se hendes tøjstativ, som er åbnet, dog sorteret i farveorden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu