Indledning
Denne opgave analyserer 2 forskellige YouTube-videoer af 2 forskellige danske youtubere, der hver især promoverer for et produkt, som er vidt forskellige.

Fokus er på sproglige og visuelle virkemidler, og målgruppen, sammenligner og evaluerer forskellige tekster og indvirkningen på målgruppen.

Indholdsfortegnelse
Analyse - Promovering af produkter
- Den nye IPhone X, Rasmus Brohave
- Simone Wulff, Dekorer mit hus
- Sammenligning af de to influensers

Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter

Uddrag
YouTube-videoen "Den nye IPhone X" blev uploadet af Rasmus Brohave den 3. november 2017. Længden er 7 minutter og 57 sekunder.

Han begyndte at afspille videoen i form af en videoblog, og derefter skiftede videoen fra en blog til unboxing og gav en kort beskrivelse og kommentar til Apples iPhone X.

Videoen er hverken betalt eller produceret i samarbejde med Apple, men det er en form for reklame.

Da videoen ikke behøver at blive betalt eller produceret i samarbejde med nogen, er det en gratis annonce, så folk kan sige, at videoen er en form for PR.

Når en indflydelsesrig person som Rasmus Brohave nævner sit produkt (som han nævnte i videoen) uden betaling eller sponsorering, er dette en form for PR.

Rasmus Brohave har et højt ry blandt sine tilhængere og målgruppe, så det tilføjer "Apples markedsføring" til sin målgruppe.