SO | Imerco | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Imerco 1
- Imercos branche 3
- Porters 5 forces 4
- 2. Virksomhedskarakteristik 7
- Værdikædeanalyse 7
- Canvas Business Model: 9
- 3. Virksomhedens digitale profil 10
- 4. Hvad karakteriserer den typiske forbruger og deres købsadfærd 12
- Minerva-Modellen 13
- Gallups Kompas model 14
- Maslows behovspyramide 16
- 5. Virksomhedens konkurrencesituation 17
- Skydeskivemodel 17
- Konkurrentanalyse: 19
- 6. Hvad er virksomhedens økonomiske situation? 22
- 7. Hvad er virksomhedens stærke/svage sider – muligheder/trusler? 26
- Fagl. metoder 27
- Datainsamlingsmetode 28
- Metodeovervejelser: 29
- Kilder: 30
- Bilag: 32

Uddrag
Isenkræmmer Branchen som vores valgte virksomhed hører under, er en stor branche, som har flere konkurrenter. På trods af de relativt mange konkurrenter, ligger Imerco på en meget stor markedsandel.

Kæder som Kop & Kande og Søstrene Grene opererer på samme markedet, og er to af de primære konkurrenter, som Imerco er oppe imod.

---

Det man kan konkludere ud fra vores model er, at Imerco gør rigtig meget ud af at blive set som et kvalitetsbrand. De går meget op i at yde en god service.

De har produkter som ikke findes hos andre firmaer end Imerco. Deres målgruppe er primært kvinder fra alderen 22-80.

Derudover har de Imerco+ (Medlemskab), som har over 1 million medlemmer, hvilket gør at man ofte vil benytte Imerco fremfor de andre konkurrenter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu