Ole og Steen | SO | 10 i karakter

Problemformulering
• Redegør for Ole & Steen (Lagkagehuset) på det engelske marked
• Redegør for dansk kulturs popularitet i det engelske samfund i det 21. århundrede.
• Analysér Ole & Steens brug af produkt- og promotionparametre på det engelske marked.
• Foretag en reklameanalyse af følgende reklamekampagne:
https://dkuk.org/wp-content/uploads/OS-Christmas-2020.pdf
• Diskutér fordele og ulemper ved Ole & Steens inddragelse af dansk kultur og danske værdier i deres markedsføring på det engelske marked.
• Diskutér Ole & Steens marketingmix i forhold til vækst på det engelskemarked.

Indledning
Jeg er blevet givet en tværfaglig SO6-rapport, der indeholder fagene engelsk og afsætning. I denne opgave skal jeg med hjælp fra analyse, redegørelse, diskussion, og konklusion kunne besvare min problemstilling:-

Indholdsfortegnelse
Indledning 3
Metodeafsnit 3
• Problemformulering 3
Redegørelse 4
- Ole & Steen (Lagkagehuset) 4
- Ole & Steen på det engelskemarked 4
- Dansk kulturs popularitet i det engelske samfund i det 21. århundrede. 4
Analyse 5
- Analysé af Ole & Steens brug af produkt- og promotion parametre på det engelske marked. 5
- Reklameanalyse af følgende reklamekampagne. 6
Diskussion 8
Konklusion 9
Bibliografi 10
Bilag 10

Uddrag
Ole & Steen på det engelskemarked
Det engelske bagerimarked udgør en stor sektion af fødevareindustrien og er 3,9 billioner pund værd og næsten 11 millioner stykker brød mm.

Bliver solgt hver dag . Ole & Steen kom som sagt på det engelske marked i 2016 og har siden der haft travlt med deres popularitet.

Bagerimarkedet repræsenterer alle dem der bruger tid og energi på at producere godt brød til befolkningen.

London har forelsket sig i skandinaviske bageri og alt hvad de byder på og det er bestemt en fordel for Ole & Steen.

De er hverken simple eller for meget, de er lige hvad man har brug for, for at føle sig sofistikeret som kunde.

De bringer de danske traditioner med til UK og de elsker det! Alle kunderne ser ud til at have forelsket sig i deres ”Cinnamon slice”, det danske wienerbrød med vaniljecreme

kanel og vaniljeis, har gjort sig så populært at de to bagere har lavet udviklet deres egen kasser, så kunderne kan tage dem med på vejen.

London byder stadig på tomme pladser, som de to bagere skal udforske, de skal meget længere ud med deres succes og gode ”morning goods”.

Dansk kulturs popularitet i det engelske samfund i det 21. århundrede. Danmark er ikke ligefrem en af verdens største nationer, men madetraditionerne

deres høje kvalitet, priskorrekte produkter og sofistikerede måder at anrette mad på, får deres popularitet til at brede sig langt udover de danske grænser.

Partnerskaber har bestemt været med til at bane vejen for Danmarks succes. Det danske mindset bygger næsten kun på samarbejde op på den måde arbejde samfundet også.

De forenede stater, Storbritannien, Tyskland og Kinas kendskab til de danske madproduktioner er allerede relativt højt.

Udlandet ser den danske mad sektor som værende troværdig og kontrolleret og blandt andet derfor har man lyst til at danne partner med de forskellige virksomheder.

Danmark er dog ikke kun kendt for sin mad men også kulturen i sig selv. Et dansk ord, som er yderst populært blandt andre lande er ”hygge”.

Hygge er en hjerte-varmende lektion, et behageligt og glædes fremkaldene ord, som aktiverer alle belønningshormoner i kroppen.

Det er et ord som kun findes i det danske sprog og blandt andet, derfor er det så spændene for andre at sætte en forklaring på hvad det betyder og hvad hygge gør.

Den skandinaviske stil, har skabt stor interesse i både England og USA, andre ting Danmark blandt andet er kendt for, er deres design

alt fra møbler, boligtilbehør til mode, så som ure af dansk design. Alt i alt, begynder man mere og mere at åbne øjnene for den danske kultur og det den byder på.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu