Zleep Hotels Opgave

Opgavebeskrivelse
Opgave 3 - Analyser Zleep hotels anvendelse af promotion parameteren.
Opgave 4 - Diskuter følgende 2 udsagn:
- AirBnB er ikke en konkurrent til Zleep Hotels.
- Det er en konkurrencemæssig fordel for Zleep Hotels, at de har ”fjernet de fordyrende funktioner, er er på et traditionelt hotel”
Opgave 5 - Vurder Zleep Hotels fremtidige strategier for vækst.

Indledning
I denne opgave har jeg valgt at analysere på Zleep Hotels brug af promotion parameteren. Dette har jeg gjort ved at udlede deres målgruppe. Jeg har valgt at analysere på p’et place for at kunne udlede de forskelle former for markedsføring efter hvor hotellerne er placeret.

Zleep Hotels har valgt at differentiere sig på deres valg af serviceydelser, på deres hoteller. Ved at fjerne serviceydelser som almindelige hoteller tilbyder, kan de tilbyde billige priser, og på den måde positionere sig i strategisk gruppe 1, hvilket giver dem en konkurrencemæssig fordel i form af lave omkostninger.

Uddrag
Direktøren for Zleep Hotels har udtalt at AirBnB ikke er en konkurrent til Zleep Hotels. Når man bestiller et værelse hos Zleep Hotels, så er man som kunde helt sikker på hvad man får. Ved AirBnB uploader udlejeren billeder af lejligheden, der kan kunden ikke være sikker på hvad man får, da der kan snydes med billederne.

Ved udlejning af en lejlighed kan man argumentere for at det har en del med oplevelsesøkonomi at gøre, da kunden vil få en større forståelse af kulturen, da man bor hos en lokal. Zleep Hotels og AirBnB tilbyder samme kerneydelse hvilket er en seng/et værelse man kan overnatte i, derfor kan der argumenteres for at de er konkurrenter.

---

For at kunne vurdere Zleep Hotels fremtidige strategier for vækst, har jeg valgt at benytte vækstrategierne. Dette vil belyse hvilke vækststrategier der vil være attraktive for Zleep Hotels at benytte i fremtiden for at skabe en øget vækst.

Zleep Hotels har ved at fjerne de fordyrende funktioner på deres hoteller valgt at positionere sig i strategisk gruppe 1, dette har medført at priserne på hotelværelserne er billigere. På den måde har de ramt deres målgruppe godt, da deres kunder oftest søger en enkelt overnatning, da det oftest er folk der er på arbejde langt hjemmefra.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her