Zleep Hotels | Analyse

Indholdsfortegnelse
Karaktisering af Zleep Hotels

Analyse af udvalgte forhold i Zleep Hotels’ omverden

Den afhængige omverden
- Konkurrenter
- Kunder

Den uafhængige omverden
- Teknologiske forhold
- Massemedier
- Samfundsøkonomiske forhold
- Demografiske forhold

OT-Model
- Muligheder
- Trusler

Konklusion på påvirkning fra omverden

Analyse af Zleep Hotels anvendelse af promotionsparametre
- Reklame
- Sales promotion
- PR – Public Relations
- Sponsorering
- Direkte marketing
- Online marketing
- Konklusion på promotionsparametre

Zleep Hotels fremtidige vækststrategier
- Intensivering
- Diversifikation
- Horisontal integration
- Vertikal integration
- Konklusion

Uddrag
Zleep Hotels er en hotelkæde, som blev grundlagt af Peter Haaber i 2003. Zleep Hotels er et aktieselskab, og de åbnede deres første hotel i Tårnby i 2003.

Zleep Hotels opererer både på B2B og B2C, i og med at de har samarbejde med firmaer og de sælger deres service til privatpersoner.

Den administrerende direktør for Zleep Hotels er Peter Haaber, som har været i hotel branchen i en del år. Zleep Hotels har i dag 10 hoteller, 9 i Danmark og 1 i Sverige.

Zleep Hotels tilbyder en service ydelse i form af overnatninger på deres hotel. Zleep Hotels’ hoteller er placeret i storbyerne

nær lufthavne og ved centrale trafik knudepunkter, hvor der er gode parkeringsmuligheder for gæsterne.

Alle hotellerne styres servicekontoret, hvilket giver personalet bedre mulighed for at fokusere på, kundeservice og dermed sikre den daglige drift.

Zleep Hotels havde i 2018 en omsætning på 19.888.524 kr. og en omsætning på 26.031.325 kr. i 2019.

Dog har de i disse år haft negative bundlinjetal i disse år, hvor de i 2018 havde -476.385 kr. i årets resultat, og året efter i 2019 var det forværret, og lå på -17.737.946 kr., hvilket er meget skidt.

De har en likviditetsgrad på 102%, hvilket er positivt. De er i blandt de 50% bedst stillede indenfor deres branche til at kunne betale regninger og afdrage på gæld.

Zleep Hotels koncept er primært udviklet til rejsende eller folk på farten, som ikke har brug for alle de ekstra serviceydelser, som de ikke får benyttet sig af.

Derfor er der altså ikke nogen form for bar eller en restaurant på hotellet, som forbrugerne kan benytte sig af. Derudover er der heller ikke Pay-TV på værelset samt minibar.

Zleep Hotels har flere forskellige målgrupper såsom håndværkere, som har brug for en enkelt overnatning tæt på deres arbejdsplads.

Eller sælgere, som skal ud og besøge deres kunder. Disse to kundegrupper er meget loyale til virksomheden, og kommer oftest igen.

Zleep Hotels har pt. tegnet omkring 1400-1500 firmaaftaler, hvilket kan sikre virksomheder rabat hos alle Zleep Hotels’ hoteller.

Derudover er Zleep Hotels’ gæster også familier, par uden børn, venner, og enkelte forbrugere – både danskere

men også udenlandske gæster. Hvert hotel har en host, der både er receptionist, men også vært for hotelgæsterne på hotellet.

---

Teknologi er i dag en stor del af vores samfund. Gode teknologiske forhold kan være med til at forbedre efterspørgslen

i og med, at det bliver nemmere for forbrugeren at benytte sig af diverse funktioner, såsom online check-in.

Den teknologiske udvikling kan også hjælpe Zleep Hotels til at servicerer deres kunder bedre over internettet, og på deres hjemmeside, hvilket ville gøre det mere attraktivt for kunderne at vælge dem.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu