Zleep hotels | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Markedsanalyse (side 3-4)
- Produkt
- Udbydere
- Kunder
- Geografisk afgrænset område

Analyse af konkurrenceforholdene i branchen (side 4-7)
- Indledning
- Skydeskivemodellen
- Porters Five Forces + Konkurrencemæssig position
- Delkonklusion

Analyse af udvalgt målgruppes købsadfærd (side 8-9)
- Indledning
- Købsadfærdstyper
- Købsroller
- Beslutningsproces

Uddrag
1. Produkt
Zleep hotels kerneprodukt er overnatninger. Da Zleep hotels er en budgethotelkæde er der udover deres overnatninger en række andre ydelser man kan købe som tilkøb. Disse ydelser er deres periferiydelser og består blandt andet af: Måltider, Minibar, Rengøring osv.

2. Udbydere
Hotelmarkedet i Danmark består af mange små udbydere. De tre største udbydere på markedet i Danmark er Arp-Hansen Hotel Group, Scandic Hotels AB, og Comwell A/S der henholdsvis har 11.7%, 10.7%, og 8.1% af markedsandelen.

Zleep hotels A/S markedsandel ligger på 2.7% og er dermed den 7. største udbyder i Danmark (Euromonitor analyse, Lodging in Denmark).

Det er et heterogent marked da nogen præference, især når det gælder hotellets beliggenhed. Da der er et stort antal udbydere og præferencer på markedet er der mono-politisk konkurrence.

---

Til at analysere konkurrenceforholdene for hotelbranchen vil jeg bl.a. benytte mig af skydeskivemodellen(bilag 2) til at finde frem til Zleep Hotels egentlige konkurrenter på markedet.

Derudover vil jeg benytte Porters Five Forces(bilag 3) til at finde ud af hvor mange konkurrenter der er på markedet og hvilke indbyrdes styrker de hver især har.

I forhold til kunder vil jeg finde ud af om der er tale om producentmarkedet eller konsumentmarkedet og kigge på kundernes valgkriterier og forhandlingsstyrke.

Jeg vil også kigge på adgangsbarrieren til branchen for at se om det kan lade sig gøre for nye indtrængeren at få en bid af markedet.

Der kan også være nogle substituerende produkter at tage hensyn til som kan true. Til sidst vil jeg undersøge leverandørerne i forhold til hvor mange der er, hvor store de er og deres forhandlingsstyrke.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu