Zleep Hotels | Afsætning Case |10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden zleep hotels
2. analyser udvalgte forhold i zleep hotels’ omverden
3. analyser zleep hotels’ anvendelse af promotion parametre
4. diskuter zleep hotels’ fremtidige vækststrategier

Uddrag
Zleep Hotels blev grundlagt af Peter Haaber i 2003, det første hotel blev åbnet i Tårnby, og herefter er der blevet åbnet 8 andre hoteller i Danmark.

Zleep hotels er i fuld færd med at åbne et hotel i Sverige. Zleep hotels er et aktieselskab. I året 2017 så Zleep hotels en stigning på 1.475.000 kr. i deres omsætning, dette smittede positivt af på årets resultat.

Konceptet og også en af deres kernekompetencer er at give lave værelsespriser, og også at sørge for at kunderne ikke skal betale for de serviceydelser som de ikke kommer til at gøre brug af.

Zleep hotels har derfor ikke en restaurant, bar, værelses telefon eller pay TV. Det er dog muligt at tilkøbe økologisk morgenmad hvis det er det man ønsker.

Zleep hotels henvender sig meget til håndværkere som har brug for et værelse tæt på deres arbejdsplads, eller sælgere som skal besøge en kunde.

En af Zleep hotels konkurrencemæssige fordele er at firmaer har mulighed for at tegne en firmaaftale med Zleep hotels, det gør at firmaerne får en rabat på de allerede prisvenlige priser Zleep hotels har.

---

Til at analysere Zleep hotels omverden vil vi benytte os af omverdensmodellen. Den vil vi bruge, fordi den kommer rigtig godt omkring de forskellige aktører der er i virksomhedens omverden.

Modellen består af både den afhængige og den uafhængige omverden, og vi vil først beskæftige os med den afhængige omverden.

Zleep hotels har mange konkurrenter i de forskellige byer de repræsenterer, og de er alle med til at påvirke mange ting i virksomheden.

F.eks. bliver Zleep hotels nødt til at kigge på konkurrenterne i forhold til den pris de tager for en overnatning.

Zleep hotels er generelt kendetegnet ved at de har skåret mange af de ekstra serviceydelser fra, som man ofte kan forvente at finde på et hotel.

Der er ingen restauranter, ingen barer, ingen telefoner på værelserne og i stedet for minibarer på værelserne, har de en automat nede på fællesarealet.

Det gør at de helst skal være nogle af de billigste på markedet, for at folk vil vælge dem frem for de andre hoteller.

Derfor skal de hele tiden holde øje med, hvordan deres konkurrenter prissætter deres overnatninger, så de kan regulere deres priser efter det.

Når det så er sagt så går Zleep hotels, ud over de meget klassiske hotelgæster, også efter en lidt anden målgruppe end de mere traditionelle hoteller går efter.

Zleep hotels kan nemlig med den lave pris og gode senge ofte lokke nogle af de lokale håndværkerne til. Det er dem der har brug for et sted at sove, når de arbejder på et projekt langt fra hjemmet.

Denne målgruppe bruger ofte meget kort tid på hotellet og derfor kigger de meget efter en lav pris og en god seng, når de skal finde et sted at overnatte. Derfor passer zleep hotels koncept meget godt på lige netop denne målgruppe.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu