Zleep Hotels | Afsætning

Opgavebeskrivelse
Markedsanalyse
- Produkt
- Udbydere
- Kunder
- Geografisk afgrænset område

Analyse af konkurrenceforholdene i branchen
- Indledning
- Skydeskivemodellen
- Porters Five Forces + Konkurrencemæssig position
- Delkonklusion

Analyse af udvalgt målgruppes købsadfærd
- Indledning
- Købsadfærdstyper - Købsroller
- Beslutningsproces

Uddrag
Beliggenhed er et meget vigtigt kriterie for mange kunder, derfor har beliggenhed også en meget stor betydning for kædens konkurrenceevne. På det marked Zleep befinder sig på, har vi nogle få store udbydere. Markedslederen på markedet lige nu er Arp-Hansen Hotel Group med en markedsandel på 11,7% Efterfulgt af Arp-Hansen Hotel Group, har Scandic Hotels Ab med 10,7% derefter har vi Comwell A/S med 8,1% og derefter Jin Jiang International Co Ltd med 7,6%. alle disse 3 efterfølgere kunne godt være markedsudfordrer da de alle ligger godt derop af mod markedslederen.

Som markedsfølgere har vi bl.a. Zleep med 2,7%, Best Western International Inc med 5,3% og Cabinn A/S med 2,9% (hvilket alt sammen fremgår af Bilag 1) Disse ønsker altså bare at få en bid af markedet og følge med.

Derudover er Airbnb også trådt til som en ny udbyder på markedet, som de almindelige hoteller skal holde øje med, selvom mange ikke mener at det er en trussel. Det her marked kan altså betegnes som Differentieret Oligopol da der er et overskueligt antal betydende udbydere med differentierede produkter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu