Zizzi | VØ opgave | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Hvem er de? 3
SWOT analyse 4
Definition af ny målgruppe 5
Personaer 5
- Martha 6
- Simone 7
Moodboard 8
5 nye produkter 10
Retrograd salgspriskalkulation 11
Opsummering og konklusion 11

Uddrag
Hvem er de?
Zizzi er et dansk etableret brand fra 2000, som henvender sig til plus size kvinder i alderen 35+.

Ved opstarten af virksomheden, var målet at fokusere på at skabe tøj til kvinder i størrelsesskalaen 42-56

men i dag producerer Zizzi faktisk tøj i en langt større skala, og ikke kun til plus size kvinder, men også til kvinder i størrelse 36, 38 og 40 – small, medium og large.

Zizzi’s kundebase er stor, og deres salgsfokus ligger primært på Nordeuropa som marked, hvor de i alt har 6 individuelle webshops med hver deres lokale modersmål i hhv.

Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Finland, Holland – for at nå bredere ud og tale til kunderne på netop deres sprog -

men derudover har de altså også i dag 110 egne butikker og mere end 1000 salgssteder hvor deres tøj forhandles, bl.a. Amazon, Zalando og Boozt.

Selv beskriver Zizzi deres brand som feminint, med attitude og tøj der skal inspirere plus size kvinder, og deres mantra lyder således:

”Hvorfor skal kurvede kvinder nøjes med almindeligt tøj, når andre kvinder kan få mode?” , og på baggrund af dette arbejder brandet med dette udgangspunkt:

“Enhver kvinde - uanset højde og bredde - har ret til moderigtigt tøj, som hun tager sig godt ud i” .

---

Definition af ny målgruppe
Ved definitionen af en ny målgruppe til Zizzi, har vi kigget på hvor Zizzi har placeret deres fysiske forretninger rundt om i Danmark

samt kigget på hvem der primært besøger deres butikker i øjeblikket. Vi har også stillet os selv spørgsmålet – hvad skulle der til for at vi personligt selv ville købe tøj fra Zizzi, og hvorfor ligger det så langt fra vores personlige tøjstil og smag?

Zizzi har egne fysiske butikker i bl.a. Roskilde, Ballerup, Køge, Greve, Glostrup mm. – altså byer i en mellem/mellemstor kategori med omkring +50.000 indbyggere i hver by.

Vi forestiller os derfor at den nye målgruppe skal bestå af kvinder i alderen 18-25 år, som bor i disse byer, enten stadig hjemmeboende hos forældre, eller i egen lejlighed/hus i de omkringliggende byer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu