Wish | Afsætning Case | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for virksomheden Wish. Fokusér på, hvordan virksomheden differentierer sig i forhold til traditionelle webshops

2. Wishes succes i Danmark
- ”Place”
- ”Price”
- ”Promotion”

3. Forhold dig til udsagnene
Udsagn 1
- Wish disrupter det danske e-handelsmarked.
Udsagn 2
- Wish kan bedst karakteriseres som en servicevirksomhed.

4. Identificer en væsentlig udfordring for Wish på det danske e-handelsmarked. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring

Uddrag
Wish er en online markedsplads. Markedspladsen fungerer ved at små producenter i Kina kan sætte ting til salg til meget lave priser.

Wish har samarbejde med over 100.000 kinesiske fabrikanter. De er kendt for at have et kæmpe udvalg til utroligt lave priser.

Wishes formål er ikke kun at skulle skabe kontakt mellem de europæiske kunder og de kinesiske producent, det er også selve kontakten. Grundlæggeren af Wish har selv sagt om de kinesiske fabrikker:

” De har ingen anelse om, hvordan de skal sælge til folk i Holland, Frankrig eller Brasilien, eller hvordan man skal kommunikere med de kunder, så det tager vi os af.”

Wish differentiere sig fra andre platforme som Amazon ved at det ikke prøver at være kvalitetsprodukter.

Du kan heller ikke købe ting på Wish som du også kan købe i en butik. Det er enten kopi varer eller noget som ikke bliver solgt i vores del af verdenen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu