Winefamly noter til afsætningsaflevering

Opgavebeskrivelse
Brug informationer fra case (12. Winefamly | Marketing), samt virksomhedens hjemmeside, og yderligere artikler i finder (altså ud over dem der står nævnt nederst i casematerialet).

A. Lav en kort karakteristik af virksomheden Winefamly
B. Lav en kort karakteristik af det marked Winefamly er på
C. Analyser Winefamly’s forretningsmodel vha. Business Model Canvas
D. Udpeg og vurder hvilke fordele og ulemper I ser ved Winefamly’s forretningsmodel
E. Diskuter hvad der er Winefamly’s:
F. Identificér og redegør for en eller flere væsentlige udfordringer for Winefamly
G. Diskuter mulige løsning(er) af en eller flere valgte udfordringer, tænk i konkrete strategier, dvs. strategiske handlingsforslag!

Uddrag
A. Lav en kort karakteristik af virksomheden Winefamly:

Winefamly Aps er en vin-abonnementsservice, som sælger vin til kostpris. Stifterne bag virksomheden er kokken Thomas Herman, Onfone og Mofibo grundlægger Morten Strunge, Rasmus Jensen og Thomas Pedersen.

Alle har specialiseret sig indenfor vidt forskellige fagområder og kompetencen, dog med en særlig ting til fælles: kærligheden til vin og gastronomi.

Desuden ville de skabe et rum, hvor kunden kan få mulighed for at sorterer og vælge mellem særligt håndplukkende vine fra hele verden - uanset om vinen er tiltænkt hverdag eller gæster.

Så skulle det også være et rum, hvor kunderne skal føle at de får den rette vejledning og ikke bliver overladt til at træffe beslutningerne alene.

Et medlemskab hos Winefamly gratis, og det medfører også, at det er muligt at købe alle deres håndplukkede vine til indkøbspris.

Winefamly har med tiden fået en større efterspørgsel på vin, og derfor har de valgt at oprette et “Plus-medlemskab”, hvor dem som bliver medlem af dette medlemskab, for 39 kr. om måneden kan få adgang til en lang række yderligere fordele.

Deres vision på sigt er at udvide antallet af kunder, og dermed opnå en større markedsandel.

Virksomheden er en handelsvirksomhed, da de køber deres vin hos en bonde dernæst, sælger den videre til deres kunder. Prisen på leveringen er tilmed medregnet i deres kostpris, hvilket betyder at kunden reelt kun betaler for vinens værdi.

Derudover har de en meget hurtig levering, så hvis man bestiller inden kl. 14 bliver vinen afsendt pågældende dag. Ydermere forekommer der også økologisk vin i deres sortiment.

---

B. Lav en kort karakteristik af det marked Winefamly er på:

Winefamly er på vinmarkedet. Markedet for vin, kan du finde hele verden over, men Winefamly finder du kun på det danske marked for vin. Winefamly sælger kun vin i Danmark, men har et ønske om at komme på det svenske marked.

Markedet for vin i Danmark består af en del udenlandske vinforhandlere, da Danmark ikke selv har så mange vinvirksomheder – i Danmark er mere øl, der bliver fremstillet en del af.

Du kan købe vin i alle byer i Danmark, det sælges både i supermarkeder, hos vinforhandlere og som nogle byer har, en vinkælder eller bare en anden vin butik...

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu