Winefamly | Noter Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
1. Vinfirma kører videre uden nye investeringer 3
2. Redegør kort for virksomheden Winefamly samt virksomhedens forretningsmodel. 3
3. Analyser relevante elementer i Winefamlys produkt- og distributionsparameter. 4
4. Analyser fordele og ulemper ved Winefamlys forretningsmodel. 5
5. Diskuter følgende udsagn: 5
- Winefamly skaber primært værdi for kunden ved at tilbyde vin af god kvalitet til en billig pris. 5
- Når et medlem af Winefamly køber en vin fra Winefamlys hjemmeside, er der typisk tale om et vanekøb. 5
6. Identificér en væsentlig udfordring for Winefamly. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring. 6
7. Bibliografi 6
8. Bilag 1- Vinfirma kører videre uden nye investeringer 7

Uddrag
Artiklen omhandler virksomheden Winefamly som kan risikere at afslutte årsregentskab 2020 med et underskud på omkring 7-10 millioner kroner.

Virksomheden Winefamly har haft en stor fremgang i deres omsætning, da den er steget med 80% imens ordreindgangen et steget med 150% i forhold til den tidligere år.

Winefamly har lykkedes med at få flere køber og medlemmer i deres netbutik og kunderne har været glad for platformen og fandt frem til den rigtig vin.

Corona krisen har haft en positiv vækst på salg igennem nettet og det kunne Winefamly mærke i Nybovej i Holstebro, hvor vinforretningen har base.

Den stor travlhed har betydet at Winefamly har ansat nye folk og står med 30 medarbejder som er det dobbelte end året før.

Winefamly oplevede vækst igennem Corona Krisen, men venter spændt på at finde ud af om deres kunder bliver hos dem efter at Corona krisen er færdig.

På trods af den stor vækst så oplever Winefamly at deres start kapital på 30 mio. kr. er brugt op risikere en underskud

men heldigvis kan virksomheden forsætte uden yderligere investeringer, da chefen mener at der penge at køre vider på, hvis de forsætter som de er i dag.

---

Virksomheden Winefamly er en internetwebshop som sælger vin til danske forbruger igennem et helt nyt koncept inden for vin.

Virksomheden har i dag 30 ansatte og startede med en kapital på 30 millioner kroner fordelt over serieiværksætter som Morten Strung, Thomas Herman, Thomas Pedersen og Rasmus Jensen.

Alle iværksætter er enten kendt eller har haf eller solgt virksomheder til et flere cifrede million beløb. Winefamly bygger på en smart forretningsmodel som indebærer at kunden betaler en pris for et medlemskab og derimod får lov til at købe vin fra boden.

Det vil sige at som et medlem af Winefamly, kan du købe vin til indkøbsprisen. Winefamly køber direkte fra producenten så de sparer avancen for at tilbyde en bedre pris til deres kunder.

Det er en del værdiskabelse som at du får din vin til Danmarks bedste priser, gratis levering og ingen mindste bestilling.

Som en kunde hos Winefamly er du ikke forbundet til en fast leverance men kan bestille når og hvor som helst til Danmarks bedste priser.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu