Winefamly | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Redegørelse for virksomheden Winefamly 3
Analyse af relevante elementer i Winefamlys produkts parameter 6
Analyse af fordele og ulemper ved Winefamlys forretningsmodel 7
Diskussion af udsagn 8
Udfordringer for Winefamly 9

Uddrag
Winefamly er en virksomhed, der sælger vin på abonnement til kostpris. Virksomheden er en relativ ny abonnementsservice og den gik i luften den 1. december 2016.

Bag konceptet står serieiværksætteren Morten Strunge, Thomas Pederen, Rasmus Jensen og den kendte TV-kok Thomas Herman.

Alle har de specialiseret sig indenfor forskellige fagområder og har derfor forskellige kompetencer, dog har de en særlig ting til fælles; deres umættelige kærlighed og passion for vin og gastronomi.

Inden for den første måned af virksomhedens levetid rundede Winefamly 3.000 abonnenter og 25.000 solgte flasker vin.

Deres koncept bygger på en abonnementsordning, hvor medlemmerne for en månedlig pris fra 39 kr. kan indkøbe vine til kostpriser.

Man er som medlem af Winefamly ikke forpligtet til en fast leverance hver måned, man kan hos Winefamly bestille de specifikke produkter man ønsker, på de tidspunkter man ønsker.

Konceptet er derfor en anderledes end de traditionelle abonnementsordninger, hvor kunden får en fast levering.

Medlemmerne betaler ikke for fragt for de enkelte ordrer, og det er uanset størrelse. Winefamly har siden deres opstart udvidet deres sortiment, så det både omfatter kaffe, spiritus og økologiske produkter.

Skabernes ide med hele konceptet er enkel, de ville skabe en vinklub, hvor man med et medlemskab fra 39 kr. pr. måned, kan handle vin til kostpriser.

Klubben skal være et sted, hvor man ikke vælger sin vin grundet rabatter eller tilbud, men med fokus på kvalitet og smag.

Formålet er at springe de uoverskuelige mellemled over og sælge fra ”bonden til bordet”, dette indebærer dog også, at deres fortjeneste på vinen er minimal og får deres omsætning fra de månedlige abonnementer.

Drømmen og passionen bag Winefamly er at gøre hverdagen nemmere og mere spændende for danskerne, vin er noget man skal nyde, både i hverdagene samt weekenderne.

Deres drøm var at skabe et overskueligt, tilgængeligt og ikke mindst forståeligt univers, med deres nye koncept.

Dette univers er rettet imod folk der holder af vin. De ville skabe et rum, hvor danskerne har mulighed for at håndplukke vine fra hele verden og dette er uanset tiltænkt hverdag eller gæstebesøg.

Ydermere skulle det være et rum, hvor kunderne skulle følge sig velvejledte og ikke blev overladt til at træffe beslutningerne på egen hånd. Et medlemskab hos Winefamly giver mulighed for at købe deres produkter til indkøbspris.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu