Indledning
Reklamefilmens titel er ”What is truly Scandinavian?” og den er lavet af SAS, den blev udgivet d. 20. februar 2020 på youtube.
Jeg vil først give et kort resumé af reklamefilmen derefter vil jeg komme ind på afsender, modtager/målgruppe, herefter vil jeg analysere selve meddelelsen af reklamefilmen.
Uddrag
Hvis man kigger på AIDA-modellen bliver modtagerens opmærksomhed hurtigt fanget, da der med det samme i reklamefilmen bliver sagt ”What is truly scandinavian?”
og på den måde bliver modtagernes opmærksomhed vækket, og de for mere lyst til at se videre i videoen.
Reklamefilmen bliver også ved med at holde på modtagernes opmærksomhed ved at fortælle om alle de ting man tror er skandinavisk, som ikke oprigtigt er, som f.eks. rugbrød som stammer fra tyrkiet , vindmøllerne som blev opfundet i persien osv.
Modtagernes interrese er SAS også gode til at vedligeholde gennem hele reklamefilmen, ved igen at stille spørgsålet ”What is truly Scandinavian?”