Wally and Whiz | Opgave

Indholdsfortegnelse
Opgave 1:
Karakteriser virksomheden Wally and Whiz. Inddrag bilag 1, 2, 3, 4 og 5:

Opgave 2
Analyser Wally and Whiz’ anvendelse af produktparameteren.
Besvarelsen må maksimalt fylde 4.800 anslag med mellemrum.

Opgave 3
Analyser Wally and Whiz’ internationalisering.

Uddrag
Wally and Whiz er en dansk gourmet vingummiproducent. Virksomheden er stiftet af Kristian Them Hansen. Virksomheden har på nuværende tidspunkt 14 ansatte og er i stigende vækst.

Wally and Whiz har deres vingummier i ca. 400 butikker i Danmark, og ca. 300 butikker i Tyskland. Udover at have omkring 1000 butikker i nærområdet, så distribuere Wally and Whiz også til Sydafrika og Japan.

Wally and Whiz er en produktionsvirksomhed der startede med at producere gourmet vingummier i egen lejlighed.

Men med årerne er efterspørgslen vokset og nu har Wally and Whiz egen produktion på en fabrik i Værløse på Sjælland.

Wally and Whiz produkter bliver kun solgt i highend butikker som Magasin og Illum. Derudover sælger Wally and Whiz også deres gourmet vingummi på deres egen hjemmeside.

Wally and Whiz har sagt nej til at deres produkter skal sælges i Netto, Brugsen samt Irma. Wally and Whiz har et tæt samarbejde med flere smagseksperter som b.la. er Michelin kokke, for at udvikle nye smage der skal gøre et godt indtryk på forbrugeren.

Wally and Whiz kan godt lide at eksperimentere med nye smagsvarianter, som der ikke er i normale vingummier. På nuværende tidspunkt har Wally and Whiz over 20 forskellige smage i deres sortiment.

Wally and Whiz henvender sig til segmentet der prioriterer den høje kvalitet og er villig til at betale for den gode kvalitet.

Selvom Wally and Whiz blev grundlagt i 2015 har der ikke været nogle røde tal på bundlinjen siden 2017. Fra 2018 til 2019 havde Wally and Whiz en årlig vækst på 40%.

Her steg egenkapitalen fra 506.000kr til 1.150.000kr. Wally and Whiz sælger både produkter på b-t-c og b-2-b markedet, her kan kunderne få kundetilpasset produkter.

De kundetilpasset produkter er oftest til hoteller, flyselskaber og forretningsmøder samt arrangementer.

Wally and Whiz ønsker, at blive Danmarks nye eksporteventyr. Da virksomheden startede tilbage i 2015 ønskede de at have 90% på hjemmemarkedet og de resterende 10% i udlandet.

Nu ønsker Wally and Whiz, at bytte om på disse to procentsatser og blive Danmarks nye eksporteventyr.

Derudover har Wally and Whiz et bæredygtigt tiltag, som er at kunderne kan aflevere den tomme emballage tilbage til butikken så emballagen fra de firkantede vingummier kan blive genanvendt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu