Wally and Whiz | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 - Virksomhedskarakteristik
Opgave 2 - Analyse af produktparameteren
Opgave 3 - Analyse af internationalisering

Opgave 4 - Diskuter følgende udsagn
a. Wally and Whiz er i snæver konkurrence med Lakrids by Bülow.
b. Når Wally and Whiz samarbejder med gourmetkokke, benyttes vækststrategien produktudvikling.
c. Det er en fordel for Wally and Whiz at benytte salgsagenter frem for egne sælgere på det tyske marked.

Opgave 5 - identificere udfordring for Wally and Whiz

Uddrag
Wally and Whiz er etableret i 2015 af Kristian Them Hansen, og producerer gourmetvingummier.

Virksomheden, som er beliggende i Værløse ved København, laver højkvalitetsvingummier i over 15 forskellige og uvante smage, som hele tiden ændrer sig efter årstiderne.

Smagene kan f.eks. være solbær med saltlakrids, æble med juzu eller lakrids med kaffe. Wally and Whiz indtjening kommer primært fra B2C butikker, som forhandler deres varer i over 800 butikker fordelt over hele verden i lande, som Japan og Sydafrika.

I Danmark er dette high end butikker som Magasin eller Illum, udover dette har de også 2 egne butikker.

På B2B markedet forhandler virksomheden deres produkter til virksomheder som Løgismose og Bigum, ellers forhandler de deres ”flowpacks” til butikker, hoteller eller flyselskaber hvor virksomhederne kan få deres logo på vingummiposerne.

Gourmetvingummierne har en højere pris end den normale vingummi, de koster mellem 59 til 64 kr. per bøtte hvilket skyldes deres kvalitet af vingummierne, og deres produkt er unikt.

Deres prisniveau er udover dette også højere så virksomheden kan blive ved med at eksperimentere med smagene.

Målgruppen for disse vingummier er derfor de kvalitetsbevidste kunder som gerne giver en højere pris for et godt produkt.

På dette marked indenfor gourmetslik har Wally and Whiz konkurrenter som Lakrids by Bülow og Karmelleriet som begge producerer slik i høj kvalitet.

Wally and Whiz har en produktion på over 50 tons, hvoraf de fleste af disse afsættes i Danmark lige nu

dog drømmer stifteren Kristian Them Hansen om mere eksport til hele verden i fremtiden, og om at blive det førende og foretrukne high-end gourmetbrand i hele verden.

---

Stifteren Kristian Them Hansen drømmer om at Wally and Whiz bliver det førende og foretrukne high-end gourmetbrand i hele verden, potentialet er uendeligt, mener han da alle lande i verden spiser vingummier.

Wally and Whiz sælger deres produkter over hele verden og har en vision om at være Danmarks nye eskporteventyr.

Wally and Whiz sælger deres produkter i 40 lande i verden. Disse lande er valgt ud fra hvilke markeder de kunne se dem selv på, hvilket er meget bredt da de mener at de passer ind i hele verden.

Tyskland har været oplagt da det er nabolandet og den største handelspartner. Derudover har de satset på nogle andre mere usædvanlige markeder som Australien og Japan.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu