Wally and Whiz | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Opgave 2
- Klassifikation af produkter og produkttype
- Mærkestrategi
- Emballage
- Kvalitet
- Konklusion

Opgave 3
- Indledning
- Eksportmotiver
- Eksportberedskab
- Markedsudvælgelse
- Markedsudvælgelse
- Konklusion

Opgave 4
1. Wally and Whiz er i snæver konkurrence med Lakrids by Bülow.

2. Når Wally and Whiz samarbejder med gourmetkokke, benyttes vækststrategien produktudvikling.

3. Det er en fordel for Wally and Whiz at benytte salgsagenter frem for egne sælgere på det tyske marked.

Opgave 5

Uddrag
Opgave 1
Kristian Them Hansen grundlagde i 2015 anpartsselskabet Wally and Whiz ApS, som producerer veganske gourmetvingummer af høj kvalitet samt uden tilsætningsstoffer.

Virksomheden er en produktionsvirksomhed, hvor de benytter sig af direkte distribution gennem BtC, hvor de afsætter deres produkter gennem deres egen webshop.

På BtB markedet afsætter virksomheden produkterne gennem servicebranchen, herunder hoteller og restauranter

hvor de benytter sig af indirekte Virksomhedens målgruppe, er både BtC og BtB, hvortil forbrugerne er kvalitetsbevidste og bæredygtighedsbevidste.

Wally and whis eksporter deres produkter samt det internationale marked, hvor de befinder sig i 40 lande, som blandt andet er, Tyskland, Grønland, Sydafrika og Japan.

Hertil har Wally and Whiz 1000 butikker i nærområder, hvor deres produkter forhandles. Virksomheden befinder sig i slikbranchen

hvor deres største konkurrent er Lakrids by Bülow samt nichevirksomhederne The Mallows, NoCrap Gourmet og Karamelleriet.

Wally and Whiz tilbyder et smalt og dybt sortiment, idet de har få varegrupper og mange varianter inden for en varegruppe.

Sortimentet består blandt andet af gaveæsker, flowpacks og signaturvingummi med fersken og bronzefennikel.

Virksomheden har et standardsortiment på 15 smage, som bliver justeret efter, hvad der sælger bedst. Her har virksomheden udarbejdet en signaturvingummi i samarbejde med en Michelin-kok, hvor overskuddet går til Børns Vilkår.

Yderligere arbejder Wally and Whiz kun med naturlige smage og aromaer, hvilket er en stærk side, idet veganer og allergigere kan købe produktet.

Wally and Whiz fører prisstartegien pris-/ kvalitetsførerskab, idet de ønsker en høj pris på markedet. Herudover havde virksomheden en bruttofortjeneste på t. kr. 6031 i 2019, hvorved virksomheden er vækstet med 40% i forhold til sidste år.

Året resultat i 2019 endte på t. kr. 1357 samt en egenkapital i alt på t. kr. 1150. Wally and Whiz’ beskæftigelse består af 14 medarbejdere samt en bestyrelse

hvor virksomhedens vision er at blive det førende og foretrukne high-end gourmetbrand i hele verden.

Wally and Whiz har fokus på bæredygtighed, hvortil de håndterer tom emballage, som kunderne kan aflevere i deres to butikker. Det medvirker ligeledes til en konkurrencemæssig fordel.

Opgave 2
I følgende opgave analyseres Wally and Whiz’ produktparameteren ved hjælp af klassifikation af produkter og produkttype, mærkestrategi, emballage og kvalitet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu