Wally and Whiz | Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
- Karakteriser virksomheden Wally and Whiz. Inddrag bilag 1, 2, 3, 4 og 5.
- Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

Opgave 2
- Analyser Wally and Whiz’ anvendelse af produktparameteren.
- Besvarelsen må maksimalt fylde 4.800 anslag med mellemrum.
- Produktets kvalitet og klassifikation
- Emballage:
- Sortiment:
- Service og mærke:

Opgave 3
- Analyser Wally and Whiz’ internationalisering.
- Eksportmotiver:
- Eksportberedskab:
- Markedsudvælgelse:

Opgave 4
- Diskuter følgende udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.
a. Wally and Whiz er i snæver konkurrence med Lakrids by Bülow.
b. Når Wally and Whiz samarbejder med gourmetkokke, benyttes vækststrategien produktudvikling.
c. Det er en fordel for Wally and Whiz at benytte salgsagenter frem for egne sælgere på det tyske marked.

Opgave 5

Uddrag
Produktionsvirksomheden Wally and Whiz er beliggende i Værløse ved København og producerer gourmetvingummi.

De har omkring 1000 butikker fordelt rundt i 30 lande, som sælger deres produkter. Virksomheden producere over 20 forskellige smage i egen lokaler og producerer i dag over 50 tons vingummi om året jf.

Bilag 1. De producerer højkvalitetsvingummi, og dem er der ikke mange af, grundet at fremstillingsprocessen er langsommelig.

Virksomhedens produkter er produceret til veganere og folk med allergi, med henblik på at kunne sælges i hele verden, og det er der ambitionen ligger jf.

Bilag 2. Emballagen er en firkantet plastdåse. Det var ikke den letteste form at arbejde med. Den firkantede form den reneste, der findes, og derfor var det den emballage han ønskede.

Kunderne kan aflevere de tomme plastemballager i deres to butikker. De tilbyder via et pantsystem at håndtere en tom emballage, der ellers kunne være endt i naturen jf.

Bilag 2. Wally and Whiz’ produkter bliver videreudviklet. Wally and Whiz klar med to nye vingummikollektioner.

Den ene er lavet i samarbejde med en række kendte kokke. Deres samarbejde med Michelin-kokke er til at finde på smage, der markant adskiller sig fra, hvad de fleste forbinder.

---

Virksomheden sælger kortvarige produkter i form af deres vingummier idet de forbruges samtidigt med, at de anvendes.

Deres kvalitetsfyldte produkt er forbundet med parametre såsom pris. Virksomheden producerer specialvarer, da de udelukkende kan købes i udvalgte forretninger

der appellerer til, at forbrugeren skal have en vis kendskabsgrad til produktet for at vide, hvor det kan købes.

Virksomheden konkurrerer derfor på kvalitet, hvilket ses ud fra den præferencebestemte prisfastsættelsesmetode

som Wally and Whiz har fastsat sine produkter efter. Deres kunder er villige til at betale ekstra for kvalitet.

Produktets funktionelle kvalitet er et hovedfokus for Wally and Whiz fremstillingsproces. Virksomheden produktudvikler, hvilket er med til at optimere den funktionelle kvalitet yderligere.

Produkterne tilpasses den pågældende årstid, og de har indgået et samarbejde med gourmet kokke der er med til at optimere smagsoplevelsen.

Den smagsmæssige kvalitet er vigtigt at opfylde, for at indfri forbrugerens ønske. Vingummerne er fremstillet ved naturlige smage.

Dette er med til at holdbarheden er dårligere, der er dog en bedre smag og duft. Fremstillingsprocessen afspejler derudover også kvaliteten for produktet, hvilket suppleres af produktets udseende og design.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu