VW Generationer | Analyse | Volkswagen | 12 i Karakter

Indledning
I denne opgave forekommer der en analyse og fortolkning af reklamefilmen: ”Generationer”. Reklamefilmen ”Generationer” er afsendt af Volkswagen i år 2017.

Der vil i analysen blandt andet indgå en analyse af de filmiske virkemidler, Analyse af indhold, samt en vurdering af reklamens gennemslagskraft.

Afsenderen af reklamefilmen ”Generationer” er bilkoncernen Volkswagen. Volkswagen er en tysk bilkoncern, som er grundlagt tilbage i 1938 og har sidenhen været en af verdens største bilkoncerner.1

Uddrag
Volkswagen gør meget brug af appelformer til at fremme budskabet af deres reklamefilm. Her gør de især brug af appelformen patos, som appellerer til vores følelser.

Dette gør de specielt ved at sætte fokus på personerne bag rettet, altså faren og sønnen i reklamen. Gennem hele fortællingen kommer man som seer med på sidelinjen, når faren fortæller om sine oplevelser med og i bilen.

De rammer også seernes følelser ved at sætte fokus på familien, som lægger mange meget nært. Reklamen vækker seernes egne minder og følelser fra bilen frem.

Udover at skabe gode minder hos seerne, så skildre reklamen også et konfliktforhold mellem en far og en søn, som de fleste kan relatere til. Så når faren i reklamen i slutningen går bort, så virker det pludseligt meget virkeligt for modtageren.

Vi ser gennem reklamefilmen, hvordan sønnen udvikler sit forhold til faren, men i den grad også til bilen. Vi ser herefter hvordan han fører hans fars minde vindere efter hans død, ved at tage sin egen søn med på en køretur.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu