Virksomhedsanalyse Aqua d’or | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedkarakteristik
Omverdensmodel
Den uafhængige omverden (fjernmiljø)
- Demografiske forhold
- Økonomiske forhold
- Politiske og lovgivningsmæssige forhold
Miljø
Den afhængige omverden (nærmiljø)
- Konkurrenter
- Målgruppe
- Mellemhandlere
Konklusion.

Uddrag
Aqua d’or kategoriseres som et aktieselskab grundlagt i 1987 af Allan Feldt. Det er også i året 1987 at virksomheden åbner deres første tapperi i Brande.

I dag er er virksomheden og sub brandsene ejet af den internationale virksomhed Danone. Danone er også ejere af virksomheder som Activia, Danonino og Evian.

De er det vi kender som produktionsvirksomhed, som producerer og sælger mineralvand samt læskedrikke på flasker til detailbutikker, som Fakta, Netto og Rema. De anvender her B2B markedet.

---

Omverdensmodellen bruges til at analysere de forhold som har en påvirkning på virksomheden. Modellen som helhed er inddelt i 3 segmenter. Det inderste punkt på cirklen er virksomheden selv, som ligger omringet af alle forholdende omkring dem.

Cirklen i midten symboliserer den afhængige omverden. Et andet ord for det kunne være nærmiljø, som altså er alle de forhold som virksomheden selv kan have en indflydelse på.

Den yderste cirkel repræsenterer den uafhængige omverden, som også kaldes fjernmiljø. Her er der tale om de forhold som virksomheden ikke kan påvirke, og i stedet må tilpasse sig efter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu