Too Good To Go | Virksomhedskarakteristik

Indholdsfortegnelse
1. Foretag en kort virksomhedskarakteristik af virksomheden Too Good To Go.

2. Analysér Too Good To Go's interne forhold. Inddrag relevante elementer fra virksomhedens forretningsmodel.

3. Analysér Too Good To Go's valg af målgruppe(r) på B2C-markedet. Inddrag elementer fra Gallups Kompas.

4. Diskuter følgende udsagn: Det primære købemotiv der er i spil når en forbruger bruger Too Good To Go, er det funktionelle købemotiv.

Uddrag
Virksomheden Too Good To Go er en servicevirksomhed som blev etableret i 2015 af iværksætterne Thomas Momsen, Klaus Pedersen, Stian Olesen, Adam Sigbrand og Brian Christensen.

Virksomheden er et anpartsselskab og deres fokuspunkt er at bekæmpe madspild fra restauranter. Virksomheden Too Good To Go er på B2C markedet, grundet hele systemet kører mellem producenterne og kunderne.

B2C sker gennem deres hjemmeside og app. Virksomheden startede med et smalt sortiment idet de kun havde fokus på buffetrestauranter, men har så efterfølgende udvidet deres sortiment markant i form af at de nu samarbejder med 15.000 fødevarevirksomheder.

App‘en Too Good To Go bruges af 7,5 millioner mennesker i forskellige lande. Deres app er udviklet meget enkel og overskuelig, hvilket medfører til deres brede målgruppe, og ved at have et bredt sortiment indenfor mad

henvender det sig også til alle målgrupper. Siden 2015 hvor virksomheden kom på markedet, har de formået at spare samfundet for 70.000 ton CO2 og reddet 3 mio.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu