Opgavebeskrivelse
Giv en virksomhedskarakteristik af TOO GOOD TO GO (TGTG) samt en redegørelse for begreberne eksportmotiver og eksportbarrierer. Analyser TGTGs eksportmotiver i forhold til det amerikanske marked.
Med udgangspunkt i TGTG bedes du analysere relevante markedsforhold for virksomheden i forhold til det amerikanske marked. Kom herunder ligeledes ind på relevante eksportbarrierer på det amerikanske marked.
Indledning
Madspild er et emne som over tid er begyndt at fylde mere i vores verden. Madspilden fylder en del i forhold til den enorme forurening som i øjeblikket er den største trussel mod vores jord.
Mange individer, foreninger og virksomheder har rettet fokusset mod at reducere denne madspild som indgår i deres produktion, men kan en virksomhed sågar udarbejde en forretningsmodel som vækster via madspild?
Indholdsfortegnelse
1) Indledning
2) Problemformulering
3) Metode & teori
4) Redegørelse
4.1 Virksomhedskarakteristik
5) Analyse af TGTG’s internationalisering
5.1 Eksportmotiver for TGTG
5.2 Digitalisering og forbrugerpræferencer
5.3 Kulturanalyse af USA
5.4 Andre relevante markedsforhold for TGTG
6) Diskussion
7) Konklusion
8) Kildeliste
Uddrag
”TooGoodToGo” har primært befundet sig på det danske hjemmemarked hvor det blev etableret i 2015. Siden 2015 har de søgt mod nye grænser med deres revolutionerende ide i Europa og nu kigges der mod ganske nye og ukendte markeder som f.eks.
USA/Nordamerika. Det første eksempel på ”TooGoodToGo’s” internationaliseringsproces uden for Europa.
De har generelt taget afsæt i deres succes i Europa og benyttet tragtmetoden til at finde det mest lukrative marked og det marked med størst potentiale.
Det er den mest ressourceomspændende metode at markedsudvikle sig via, men ofte også den mest succesfulde.