Too Good To Go | Analyse | 10 i karakter (2)

Indholdsfortegnelse
S pørgsmål:
1. Analysér Too Good To Go's interne forhold. Inddrag relevante elementer fra virksomhedens forretningsmodel.
- Produktudvikling
- Salg og Service
- Markedsføringen:
- Produktion
- Opsamling på værdikæden:

2. Analyser Too Good To Go eksterne forhold.
- Miljø:
- Kulturelle forhold:
- Teknologiske forhold:

3. Analyser virksomhedens strategi herunder både vækst og konkurrencestrategi.


4. Identificér en væsentlig udfordring for Too Good To Go eller tag udgangspunkt i én af udfordringerne i de to videoer nederst i casen. Diskutér mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
- Produktudvikling
Too Good ToGo’s koncept er egentlig ret simpel og er svært at produktudvikle på.

Dog har de udviklet de bæredygtige poser og bokse ud af bionedbrydeligt materiale2, som heller ikke vil skade miljøet fremover.

I forhold til kvalitet, gå virksomheden meget op i, at det som bliver leveret stadig er af god kvalitet.

De vil ikke have at man oplever, at ens mad er tørt eller at det er blevet for gammelt og der måske er mug på eller lugter mærkeligt.

I løbet af de sidste par år, har TooGoodToGo også reddet spildet af blomster. De samarbejder derfor med blomsterhandlere

for at undgå spild af blomsternes sidste levetid og for at få mere ud af blomsterne, grundet deres CO2-udslip gennem transport fra Holland.

Produktion
- Too Good To Go producerer ikke selv deres eget mad, men samarbejder med producenter eller virksomheder som ønsker at sælge ud af deres overskydende mad. De producerer dog deres egne genkendelige poser og bokse af bionedbrydeligt materiale.

- Salg og Service
Too Good To Go er både b2b og b2c, da de sælger deres koncept, lykkeposer og det at være en virksomhed

som gør en grøn forskel for andre virksomheder, som fx restauranter og butikskæder. Restauranter og butikskæder, som får lykkeposer af Too Good To Go sælger det videre til forbrugerne.

- Markedsføringen:
Too Good To Go har formået at udvikle en app der gøre det let for forbrugerne at hente et billigt måltid mad eller pose med råvarer samtidig med at alle forretninger med fødevarer får mulighed får at afsætte deres overskudsmad samtidig med at de kan tjene lidt på det.

Det at bruge deres app er super let for brugerne og da brugerne samtidig oplever at de får et godt produkt for en lav pris …

og som en bonus god samvittighed ved at reducere madspild har To Good To Go vundet udbredelse og loyalitet blandt deres brugere.

Prisen for forbrugeren er man får en rimelig pris for en pose mad. Priserne med en pose med mad er forskellige afhængig af hvad du køber, f.eks. mange poser ligger til omkring 30 kr.

(bager, frugt og grønt og supermarkedet) andre måltider som eksempel sushi er dyrere. Too Good to Go tjener 8 kr. pr. måltid

virksomheden hvor manden bliver afhentet fra får resterende penge. For kunden betales hele beløbet til Too Good To Go. For de 8 kr.

såre Too Good To Go for at butikken har poser som maden udleveres i, poserne er branded med To Good To Go logo.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu