Too Good To Go | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Diskussion af følgende udsagn:
”Too Good To Go benytter sig af markedsmetoden når de går ind på nye markeder.”
”Det primære købemotiv der er i spil når en forbruger bruger Too Good To Go, er det funktionelle købemotiv.”
Identificering af en væsentlig udfordring samt 2 løsningsforslag:

Uddrag
Vi vil prøve at finde en udfordring med henblik på fremtid, og hvad der ville have en stor betydning for virksomheden fremadrettet.

Too Good To Go har en god position på markedet, hvilket selvfølgelig er forårsaget rollen som markedsleder på det internationale marked for overskudsmad. Virksomheden er dog ikke helt ene og alene på markedet, da konceptet for virksomheden er nemt at kopiere.

Derudover har virksomheden en meget bred målgruppe, hvilket er en stor styrke og en meget stor fordel. Virksomheden har dog problemer med at præcisere deres koncept mod studerende og unge generelt. De markedsfører sig dermed ikke til unge overhovedet.

På baggrund af dette er det altså en stor udfordringen for Too Good To Go at få den unge målgruppe til at bidrage med at bekæmpe madspild og CO2 udslip.

Der er også et stigende antal af unge, hvilket udgør en større del af den internatonale og danske befolkning. Hvis denne udfordring ikke imødekommes kan dette være med til at forringe virksomhedens salg i fremtiden, og derfor har vi udarbejdet nogle mulige løsningsforslag.

En mulig løsning ville være et henblik på bedre markedsføring. Løsningen ville dermed være at markedsføre sig gennem Celebrity Branding, da unge bliver meget påvirket af verdens celebritier.

Dette er en meget udbredt form for branding, da det er en mere indirekte form for at brande i stedet for reklamefilm osv. Ved at virksomheden anvender dette, får virksomheden en opmærksomhed som de ellers aldrig ville kunne nå. Det ville øge deres omtale meget.

En anden mulig løsning ville være at oprette en abonnementsboks som en del af deres sortiment, netop for at se denne udfordring i øjnene, og imødekomme det minimale budget de studerende og unge har. De har allerede en hverdagsboks, men de vil fornyes.

Forskellen ses ved abonnementet på boksen som unge eller studerende kan abonnere på.

Boksen tilegner studerende og unge på budget, og indeholder lækre og nødvendige sager. Dette kan både være mad men også ingredienser til opskrifter til madlavning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu