TOMS gruppen AS | Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
Analyse
- Hjemmeside analyse af TOMS Gruppen A/S

Uddrag
Afsenderen af hjemmesiden er produktionsvirksomheden TOMS gruppen A/S, hvori virksomheden har fokus på at bekendtgøre virksomhedens produkter, presse, årsrapporter, virksomhedens politik osv.

Så virksomhedens overordnet formål med hjemmesiden, er at skabe kendskab til virksomheden hos forbrugeren. At have en brugervenlig hjemmeside er relativt vigtigt for en virksomhed.

Når en hjemmeside er brugervenlig, ville forbrugeren have nemmere ved at navigere rundt på hjemmesiden, samt finde de ønskede oplysninger.

Man skal derfor som virksomhed have en hjemmeside som har en høj brugervenlighed, hvor systemet fungere og reagere efter målgruppens forventninger.

For at skabe en høj brugervenlighed, skal virksomheden lærer at forstå brugerens behov, ønsker, færdigheder og meget mere.

Derfor skal virksomheden udarbejde en masse analysearbejde, ud fra de data som bliver indsamlet af de besøgende forbruger.

Efter at have udarbejdet en masse data, vil virksomheden have en bedre tilgang til at dække forbrugerens pain, og kan dermed udarbejd en bedst mulig brugervenlig hjemmeside som tilpasser forbrugeren præferencer.

Deres hjemmeside er meget struktureret og har nemme funktioner, som gør det let at finde rundt på hjemmesiden, hvilket gør hjemmesiden til en brugervenlig hjemmeside. Design spiller dermed også en væsentlig rolle for en brugervenlig hjemmeside.

Det er derfor vigtigt for en virksomhed at have fokus på responsive webdesign, som er en tilgang til at formidle et godt overblik til forskellige skærmestørrelser , hvilket TOMS Gruppen også gøre brug af.

Designet på hjemmesiden skifter derfor afhængigt af hvilken skærmstørrelse du anvender når du besøger hjemmesiden.

Designet og layoutet på hjemmesiden er også moderne og iøjnefaldende for læseren, som gør det interessant for læseren at forblive på hjemmesiden og dermed læse mere.

Teksterne på hjemmesiden er korte afsnit som umiddelbart udgør tre linjer per afsnit, for at beholde interessen for læseren, da mange linjer godt kan virke tungt at læse.

Farverne på hjemmesiden er yderst læsevenlige og ret bløde for øjnene . TOMS Gruppen har valgt at bruge varme farver, som gør det mere hyggeligt at være på hjemmesiden, og som passer med overskriften på hjemmesidens forside ”Husk hyggen” .

Farven rød er en relativ dominerende farve inde på hjemmesiden, hvilket er med til at skabe spænding og en særlig energi for læseren.

Farven gul er ligeledes dominerende, og er med til at skabe glæde og lykke for læseren . Valgfarverne er derfor det rigtige valg for TOMS’ hjemmeside, da det afspejler virksomhedens produkter.

Virksomheden hjemmeside er dermed en brugervenlig hjemmeside. Virksomheden eksisterer stadig på markedet, og skaber historie.

De udvikler og skaber stadigvæk nye produkter løbende og ifølge virksomheden, har de tænkt sig at fortsætte med at være dem der leverer danskernes favoritchokolade og –slik til hyggelige stunder.

Af dette faktum kan man konkludere at virksomhedens hjemmeside er ret aktuel. For at undgå meget skrift, så går virksomheden i dybden med deres emner, men på en meget abstrakt måde.

Virksomheden vælger at fortælle de vigtigste detaljer om deres brands samt produkter, men vælger at se bort fra mindre væsentlige detaljer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu