To good to go | Analyse

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik af To Good To Go
Too Good To Go’s interne forhold
Business Model Canvas
- Værditilbud:
Kundeperspektiv
- Kundesegmenter:
- Kunderelationer:
- Kanaler:
Aktivitetsperspektiv
- Samarbejdspartnere:
- Nøgleaktiviteter:
- Nøgleressourcer:
Finansielt perspektiv
- Omkostninger:
- Indtægter:

SW-opstilling
- Interne forhold

Too Good To Go's valg af målgruppe(r) på B2C-markedet
Diskuter følgende udsagn:
- ”Too Good To Go benytter sig af nærmarkedsmetoden når de går ind på nye markeder.”
- ”Det primære købemotiv der er i spil når en forbruger bruger Too Good To Go, er det funktionelle købemotiv.”

Udfordring for Too Good To Go og mulige løsninger

Uddrag
Too Good To Go er en international servicevirksomhed, som blev etableret i 2015. Det er et anpartsselskab

som blev stiftet af 5 iværksættere Thomas Momsen, Klaus Pedersen, Stian Olesen, Adam Sigbrand og Brian Christensen, som hver især havde en drøm om at bekæmpe madspild.

I dag er virksomheden aktiv i 9 europiske lande og også på det amerikanske marked. De har på verdensplan mere end 200 medarbejdere, hvis mission er at formindske madspild. Konceptet bag hele virksomheden er nemlig at nedbringe madspild.

På Too Good To Go’s gratis app kan man gå ind og bestille en lykkepose fra over 1.800 danske virksomheder som er tilknyttet Too Good To Go. I alt samarbejder de med 15.000 fødevarevirksomheder.

I lykkeposerne har virksomhederne samlet en masse fødevarer, som ellers ville have gået til spilde. Ved køb af disse lykkeposer bidrager man altså til at bekæmpe madspil, og der er i alt 10 mio. måltider som er blevet reddet i de 9 lande virksomheden er i.

Virksomheden samarbejder med rigtig mange forskellige samarbejdspartnere og produkttyper, som for eksempel hoteller, tankstationer og blomsterforretninger.

Deres målgruppe er personer, som gerne vil gøre en forskel, og bekæmpe madspild. Virksomheden har en placering som markedsleder på markedet for overskudsmad, og det vil de gerne blive ved med at have.

De har ind til videre haft underskud i deres omsætning, hvilket skyldes deres store investeringer.

---

Noget af det der er med til at skabe værdi for Too Good To Go er deres nemme og overskuelige gratis app, hvor man kan gå ind og bestille sine lykkeposer.

Det er så nemt, som at man bare skal skrive sit postnummer, og så bliver alle de ledige lykkeposer vist i de forskellige butikker.

Derudover skaber det også værdi at man ikke betaler særlig meget for lykkeposerne. Det fleste steder betaler kunden under 50 procent af produktets normale pris

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu