Tinderbox | Målgruppebeskrivelse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 - Karakteriser en eller flere målgrupper for Tinderbox.
Opgave 2 - Analyser 2-3 forhold, der har særlig betydning i Tinderbox’ forretningsmodel.
- Nøgleressourcer
- Kundesegmenter
- Samarbejdspartnere
Opgave 3 - Analyser konkurrenceforholdene på markedet for musikfestivaler i Danmark.
Opgave 4.c - Diskuter følgende udsagn: Tinderbox bør satse på diversifikation i fremtiden

Uddrag
Tinderbox har en meget bred målgruppe i og med at den både består af familier, unge, middelaldrene, som deltager til festivallen.

Tinderbox udbyder flere forskellige ting og arrangementer, hvilket tilpasser de forskellige segmenter.

Dette sker fx i form af IDM magicbox og Moonshine , hvor de unge deltagere holder til og Groovebox, som kombinerer klubstemning, 90’er-revival og musik.

Derudover er Tinderbox en meget traditionsdrevet festival, hvilket gør at det middelaldrene segment på omkring 35-40-årige kommer igen og igen, da det er blevet en god tradition .

Endvidere siger Arrangøren, at det er vigtigt at programmet både er til det middelaldrene segment og det unge segment .

Derfor prøver festivalsarrangørerne med henblik på musikken at lave et bredt udvalg, så det dækker over flere segmenter.

Derudover ses det, at den primære målgruppe, som deltager i festivaller er 16-24-årige, lige efterfulgt af de 25-34-årige, 35-44-årige og 45-54-årige, som dækker ca. over 20 % hver.

Derudover er det primært studerende og lønmodtagerne, som deltager i festivallen, hvilket også hænger sammen med segmentet 16-34-årige.

Derfor er festivallens primære segment 16-24-årige, som er studerende. Med henblik på tabel 2 ses det, at de 16-34-årige som deltager i musikfestivaller baseret deres forældres uddannelse

er de personer hvis forældre har en lang videregående uddannelse og Ph.D og KVU/MVU/Bachelor - og dette siger også noget om, at de unge måske har flere penge til en eventuel festivals billet, mad alkohol eller generelt får hjælp hjemmefra.

På baggrund af dette er Tinderbox primære målgruppe de16-24-årige, som er er studerende. Dog rammer de meget bredt og dette varierer fra år til år, alt efter programmet.

Dog er de meget gode til at ramme en bred målgruppe, da de gør det attraktivt og spænende for flere målgrupper.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu