Tinderbox | Analyse

Indledning
Generelt set fra alle deltagende danskere i musikfestivalerne i 2019 var det hovedsageligt aldersgruppen fra 16-24-årige, som havde den største deltagelse i procent i aldersgruppen med henholdsvis 35%.

Derudover kan det dog konkluderes, at musikfestivaler har en forholdsvis bred målgruppe, fra forbrugere i alderen fra 16 til 75 år.

Tinderbox er en musikfestival, der befinder sig i Odense som varer 3 dage. Det er en festival der tilbyder det hele, bestående af artister fra hele verden, barområder og sovemuligheder.

Som udgangspunkt må man antage, at Tinderbox største målgruppe er aldersgruppen fra 16-24-årige hvilket er studerende, med undersøgelsen taget i betragtning.

Selvom deres største målgruppe er studerende, har Tinderbox også forskellige homogene grupper da de indretter musikfestivalen til forskellige behov, så forbrugeren bedst kan tilpasse sig.

Indholdsfortegnelse
Opgave 2

Opgave 3

Opgave 4
a) Kerneydelsen for musikfestivaler er at tilbyde musikoplevelser
b) Tinderbox fører en omkostningsorienteret prisfastsættelsesstrategi

Opgave 5

Uddrag
Ud fra forretningsmodellen, vil der blive taget udgangspunkt i værditilbuddet og kundeperspektiv

for at danne et overblik over hvad Tinderbox tilbyder sine kunder for at skabe mest mulig værdi, og hvordan kundeperspektiv kan have indflydelse på virksomheden.

Tinderboxs værditilbud er deres service, de tilbyder deres kunder for at skabe mest mulig værdi for kunden.

Det tilbud virksomheden tilbyder kunden, er den gode oplevelse hvilket er en vigtig faktorer for virksomheden idet

det også sammen kobles til gode kunderelationer da kundens oplevelse af musikfestivalen er alt afgørende for tilbage vendende kunder, samt god omtale.

Tinderbox indebærer ikke kun et koncerttilbud, men mere som en samlet pakke med elementer såsom, boder med mad og alkohol

stemningen, udvalgte artister osv., hvilket er periferiydelser, som er med til at skabe den overordnet atmosfære og oplevelse hos Tinderbox.

Virksomheden sørger også for, at der er mulighed for at overnatte på Tinderbox. De har TB Camping, som er grundlagt på bæredygtige kerneværdier og er placeret ca. 1,5 km. fra festivalen

hvor prisen for camping ligger ud over entrebilletprisen. Der findes forskellige typer af overnatningsmuligheder, bl.a. hvor der teltplads i eget telt

TB telt - teltplads med telt eller campingplads i egen campingvogn. Dernæst prøver de også hele tiden at udvikle sig og finde på noget nyt, f.eks. udviklede de Groovebox og Moonshine.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu