Tinderbox | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Karakteriser en eller flere målgrupper for Afsætning hhx 10 - Tinderbox. Inddrag bilag 1, 2 og 3. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusivt mellemrum.

Opgave 2
Analyser de forhold, der har særlig betydning i Tinderbox forretningsmodel. Business Model Canvas
- Samarbejdspartnere
- Omkostninger
- Nøgleressourcer
- Værditilbud
- Kunderelationer
- Kanaler
- Indtægter Kundesegmenter

Opgave 3
Analyser konkurrenceforholdene på markedet for musikfestivaler i Danmark.

Opgave 4
Diskuter følgende tre udsagn: Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusivt mellemrum.
- Kerneydelsen for musikfestivaler er at tilbyde musikoplevelser
- Tinderbox fører en omkostningsorienteret prisfastsættelsesstrategi
- Tinderbox bør satse på diversifikation i fremtiden

Opgave 5
Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1 - 4 og relevante bilag skal du: Identificere en udfordring for Tinderbox. Diskuter mulig(e) løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
Tinderbox er en begivenhed for hele landets befolkning hver sommer, det en festival hvor man kan komme til koncerter samt bare hygge sig med sine venner.

Målgruppen for Tinderbox er typisk unge imellem 16-24 år, da den generation er meget social. De unge tager på festival sammen og fester igennem nogle dage.

De bor også typisk på festivalen, så sætter de telte op sammen. Hvis der ikke er nogle koncerter de vil til, hygger de sammen i deres camp og sætter deres eget musik på en højtaler.

Fordi Tinderbox har mulighed for at have deres gæster sovende, er det også derfor den unge generation er den primære målgruppe for Tinderbox.

På bilag 1 kan vi også se at den mest socioøkonomisk gruppe der tager på musikfestivaler er studerende, fordi studerende altid er unge mennesker er det oplagt, men det er nok ikke den målgruppe økonomisk som ville tage på festival.

Det dyrt at tage på musikfestival, bare billetten i sig selv er ikke særlig billig og så alle de diverse ting som alkohol og mad ved siden af.

Det kan også ses på bilag 1 at den næst mest generation, som tager på musikfestival er voksne mellem 45-55 år som er lønmodtager. Fordi de lønmodtager har de typisk økonomien til det, men de er der ikke på samme måde som de unge.

De voksne mellem 45- 55 tager på festival med venner eller deres familie, enten for at høre musik eller en hyggelig dag med familien.

I bilag 3 som er videoen omkring Tinderbox målgruppe bliver der nævnt at de booker, kunstner efter deres segment.

Tinderbox ved godt deres primære målgruppe er de unge, så det er også vigtigt for dem musikken tilhøre dem.

Men de nævner også de tit oplever det ældre segment tager afsted for traditionen, og faktisk ikke går særlig meget op i hvilket musik der bliver spillet, men hyggen med deres kære bliver prioriteret højere.

I alt gør Tinderbox meget for at holde deres kunder til den næste sommer, og søgere for deres program hele tiden bliver opgraderet til den kommeende sæson

så de netop stadig tiltrækker den primære målgruppe som er de unge studerende mellem 16-24 år og den lidt ældre generation som er lønmodtager mellem 45-55 år.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu