Tinderbox | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 - Karakteriser en eller flere målgrupper for Tinderbox.

Opgave 2 - Analyser 2-3 forhold, der har særlig betydning i Tinderbox’ forretningsmodel.
- Nøgleressourcer
- Kundesegmenter
- Samarbejdspartnere

Opgave 3 - Analyser konkurrenceforholdene på markedet for musikfestivaler i Danmark.

Opgave 4.c - Diskuter følgende udsagn: Tinderbox bør satse på diversifikation i fremtiden

Uddrag
Tinderbox har en meget bred målgruppe i og med at den både består af familier, unge, middelaldrene, som deltager til festivallen.

Tinderbox udbyder flere forskellige ting og arrangementer, hvilket tilpasser de forskellige segmenter. Dette sker fx i form af IDM magicbox og Moonshine , hvor de unge deltagere holder til og Groovebox, som kombinerer klubstemning, 90’er-revival og musik.

Derudover er Tinderbox en meget traditionsdrevet festival, hvilket gør at det middelaldrene segment på omkring 35-40-årige kommer igen og igen, da det er blevet en god tradition .

Endvidere siger Arrangøren, at det er vigtigt at programmet både er til det middelaldrene segment og det unge segment .

Derfor prøver festivalsarrangørerne med henblik på musikken at lave et bredt udvalg, så det dækker over flere segmenter.

Derudover ses det, at den primære målgruppe, som deltager i festivaller er 16-24-årige, lige efterfulgt af de 25-34-årige, 35-44-årige og 45-54-årige, som dækker ca. over 20 % hver.

---

Det første forhold, som har særlig betydning for Tinderbox’ forretningsmodel er nøgleressourcerne. Nogle af de vigtigste nøgleressourcer der er for Tinderbox er helt klart pladsen, da det er vigtigt at have pladsen til rådighed.

Tinderbox finder sted i Odense i Tusindårsskoven og har derfor meget plads til rådighed. Derudover er det vigtigt og have styr på alle de praktiske ting såsom kloakeringer, strøm, da det dette er vigtigt ift scene, lys, lyd og toiletterne.

Endvidere er der andre ting der skal være til stede på en festival- fx køreveje til festivallen så madboderne ikke pludseligt kører på pladsen mellem alle festivalgæsterne.

Derudover er et af de vigtigste nøgleressourcer også de frivillige mennesker, som hjælper til både inden, til og efter festivallen fx med oprydning osv. Disse ressourcer er altafgørende at have styr på, så festivallen kan køre bedst muligt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu