Tinderbox | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Karakteriser en eller flere målgrupper for Tinderbox. Inddrag bilag 1, 2 og 3.
Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 2
Analyser 2-3 forhold, der har særlig betydning i Tinderbox’ forretningsmodel.

Opgave 3
Analyser konkurrenceforholdene på markedet for musikfestivaler i Danmark.

Opgave 4
Diskuter følgende tre udsagn:
a. Kerneydelsen for musikfestivaler er at tilbyde musikoplevelser
b. Tinderbox fører en omkostningsorienteret prisfastsættelsesstrategi
- Tinderbox bør satse på diversifikation i fremtiden

Uddrag
Ud fra en undersøgelse om danskeres deltagelse i musikfestivaler. Kan man se at Tinderbox har en bred målgruppe, som går fra alderen 16 til 75+.

På Bilag 1, kan det ses at Ca. 35% af deres målgruppe ligger i det yngre segment, hvor de ligger i alderen 16 til 24 år.

Derudover kan man ud fra undersøgelsen af den socioøkonomiske gruppe se, at 33% af deltagerne i musikfestivaler er studerende, hvilket primært er unge.

Tinderbox leder, Brian Nielsen udtaler i bilag 3, at deres målgruppe er afhængig af hvilke kunstnere som de udbyder hvert år.

Dog udbyder de en bestemt scene for det yngre segment, hvor kunstnerne er booket ud fra deres præferencer.

Dette er kaldet magicbox og den samler omkring 10.000 mennesker på maksimal kapacitet. Man kan på bilag 1. se at 50 procent af deltagere i musikfestivaler ligger i alderen 35 til 75+

hvilket indikerer at festivaler ikke kun tiltrækker de yngre segmenter. Brian Nielsen, daglig leder af Tinderbox udtaler selv at gennemsnittet af deres målgruppe alder ligger på 35 til 40 år.

Dette kan skyldes at festivaler er blevet til en helhedsoplevelse i sig selv og ikke kun en musikoplevelse.

Ud fra et uddrag af en artikel fra berlinske på bilag 2, kan det ses, at festivaler er blevet en statusmarkør for forskellige aldersgrupper og ikke kun den yngre.

Dette skyldes at der er kommet flere festivaler med årene og at de forskellige aldersgrupper har fået en højere indtægt.

Derudover signalerer oplevelser hvem individet er, og dette er et af faktorerne som har spillet en rolle i det stigende salg af festivals billetter.

En af grundende til at målgruppen for Tinderbox er bred, er som sagt at musikfestivaler er blevet til en helhedsoplevelse, og derfor kommer de ikke kun for musikken.

Flere mennesker tager nu til festivaler for at opleve musik, mad, events og kunst og derfor tiltrækker det segmenter i alle aldre og ikke kun det yngre segment.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu