Tinderbox | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1: Karakteriser en eller flere målgrupper for Tinderbox.

Opgave 2: Analyser 2-3 forhold, der har særlig betydning i Tinderbox forretningsmodel.
- Samarbejdspartnere:
- Nøgle aktiviteter:
- Analyser konkurrenceforholdene på markedet for musikfestivaler i Danmark:

Opgave 4: Diskuter følgende 3 udsagn:
A - Kerneydelsen for musikfestivalen er at tilbyde musikoplevelser
B - Tinderbox fører en omkostningsorienteret prisfastlægningsstrategi
C - Tinderbox bør satse på diversifikation i fremtiden.

Opgave 5: Identificer en udfordring for Tinderbox
- Udfordring:
- Løsningsforslag:

Uddrag
Tinderbox er en musikfestival lokaliseret i Odense. Den fynske festival afholdes hvert sommer og kategorisere og som stærk konkurrent op imod den velkendte Roskilde festival.

Det fysiske musiksalg på det danske marked, har gennem den seneste tid været markant faldende, sammenlignet med efterspørgslen på festivaler og livekoncerter, som har været i stor vækst.

Den stigende festival kultur, har ført med sig at der er kommet langt flere udbydere af netop festivaler.

Dette udgør samtidigt også en stigende konkurrence, hvor der konstant er brug for udvikling og differentiering i form af alternative og innovative løsbinger som vil vækste salget og kan udkonkurrere nærtliggende konkurrenter.

I takt med en stigende interesse for druk og i sammenspil med den dominerende drukkultur der befinder sig på det danske marked

så er det blevet en stigende trend at tage på festival for primært den unge målgruppe samt ældre. For omtrent et år ti tilbage, var den registrerede og ønskede målgruppe folk under 35 år, hvilket den i dag ikke er.

Til dato er målgruppen for langt de fleste festivaler, netop målrette og markedsorienteret mod mange aldersgrupper, da det er blevet en status markør for forskellige aldersgrupper.

Hos festivaler kan der ikke fastlægges nogen bestemt aldersgruppe, da det kraftigt afhænger at musikprogrammet tilkoblet til den bestemte festival, samt yderligere aktiviteter på pladserne.

Dog kan det vurderes at en primær målgruppe, kan være unge under uddannelse. Denne aldersgruppe ligger oftest omkring 16-24 år, hvilket samtidigt også er den aldersgruppe som medvirker til en stigning af drikkulturen.

En af de væsentligste faktorer for målgruppe valg, er deres generelle rådighedsbeløb. En 24-årig har som oftest et højere rådighedsbeløb på kontoen til aktiviteter, end den 16-årige vil have.

I takt med dette rammer Tinderbox en bred målgruppe, som er svær at karakterisere og indsnævre, da det i sin forstand blot handler om den enkelte persons tilgængelige rådighedsbeløb.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu