SWOT Analyse af Fitness World | Afsætning

Indledning
Aktieselskabet Fitness World er grundlagt i 2005 og åbnede deres første center på Gasværksvej i København.

Servicevirksomheden havde i 2018/19 en omsætning på 1,36 milliarder kroner. Det er en stigning på 7% ift. til 2017/18.

Siden Fitness World åbnede deres første center, har deres virksomhed vokset markant. I Danmark har Fitness World nu 170 centre.

Formålet med den forenklede værdikæde af en servicevirksomhed, er at give et indblik i en virksomheds interne forhold.

En værdikæde består af en række aktiviteter, som udføres med henblik på at skabe størst mulig værdi for kunden.

En værdikæde kan vise hvordan en virksomhed kan differentiere sig, og vise om der er nogle af de aktiviteter som kan effektiviseres.

Indholdsfortegnelse
Produktudvikling:
Markedsføring:
Salg:
Produktion:

Omverdensmodellen

Den uafhængige omverden
- Teknologiske forhold:
- Kulturelle forhold:
- Økonomiske forhold:
- Politiske og lovmæssige forhold:
- Miljø:
- Interesseorganisationer:
- Massemedier:
- Demografiske forhold:

Den afhængige omverden
- Kunder:
- Leverandører:
- Konkurrenter:

Swot
- Stærke sider:
- Svage sider:
- Muligheder
- Trusler:
- Kilder:

Uddrag
Fitness World fokusere meget på produktudvikling. Dog køber de ikke selv deres træningsudstyr, men importere fra eksterne leverandører som f.eks. Technogym.

Derudover har Fitness World fundet på andre ydelser som f.eks. holdtræning, events mv. Produktet hos Fitness World er dermed et abonnement der giver adgang til centre over hele landet.

Man kan derudover tilkøbe ting til sit abonnement, som kan give adgang til bl.a holdtræning, personlig træner, bodycount samt produkter fra Fitness Worlds samarbejdspartnere.

---

I Fitness Worlds downstream er de især stærke i markedsføring. De bruger mange kræfter på at markedsføre deres ydelser.

Fitness World har blandt andet lavet kampagner med Team Danmark, som går under sloganet “Træn med over 500 af Danmarks bedste atleter”.

Det styrker forbrugernes troværdighed. Derudover har de mange TV-reklamer, og er massivt tilstede på de sociale medier. bygger de bl.a på at man skal ind i vanen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu