Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden Summerbird
Analyser Summerbirds interne forhold
Diskuter Summerbirds strategier for fremtidig vækst

Uddrag
Summerbird blev lavet i 1986 af en mand der hed Mikael Grønlykke. Da Summerbird har flere ejere, så er det derfor et aktieskab.

Han voksede op i en familie bestående af mange iværksættere, og hans forældre var meget succesfulde.

Han arbejdede med at bringe varer ud til restauranet og det gav ham interesse til at starte Summerbird op.

Han var stifter af Summerbird og er også direktør. Hans erfaring inde for branchen har givet ham god hjælp til opstarten af virksomheden.

Virksomhedens vision er tilbyde lækkert marcipan og chokolade. Deres produkter er økologiske og deres fremtidsplaner er at blive bæredygtige.

Summerbird har i lang tid gået meget op i at blive mere bæredygtige. De har lavet noget ændringer, som kan hjælpe dem med, at blive mere bæredygtige.

De har nemlig fået skabt gode forbindelser til, at få de bedste kakaobønner. De fået et risteri, hvor de selv står for at lave de kakaobønner, som de har fået.

De har en fabrik i Assens, hvor de udvikler og laver nye produkter. De går efter, at deres målgruppe skal være nogle, som gerne vil give mere for, at få rigtig god marcipan og chokolade.

Deres produkter er derfor oppe i den høje ende af kvalitet. De har mange som truer dem på markedet, som udbydere af lækre godter

som f.eks. kunne være Anton Berg chokolade. De har nogle produkter som de giver til deres forhandlingspartnere og her har de hurtig levering.

Virksomheden har stærke kunder og leverer fast til andre store virksomheder som kan eksponere deres produkt, så det når ud til flere forbrugere.

Dem de prøver at ramme ved hjælp af de store virksomheder, er kunder som går op i god kvalitet og derfor er det godt for dem, at de har indgået samarbejde med store virksomheder.

Summerbird har ikke overblik over hvor store de er på markedet, men de anser dem selv for at være en af de største inde for branchen af luksuriøs chokolade.