Stryhns leverpostej | Analyse

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden Stryhns A/S. 2
Analyser Stryhn’s Leverpostejs interne forhold. 3
Analyser Stryhn’s Leverpostejs anvendelse af parameteren produkt. 6
Vurder Stryhn’s Leverpostejs fremtidige vækstmuligheder. 7
Bilag 8
Bilag 1 - Ejerforhold 8
Bilag 2 - Omsætning & årsresultat 8

Uddrag
Karakteriser virksomheden Stryhns A/S.
Stryhns A/S blev grundlagt i 1941 af grossisten Henry Stryhns.

Stryhns voksede op gennem 1940’erne og 1950’erne ved hjælp af opkøb af andre leverpostejsproducenter, allerede i 1956 etableres produktionen i Himmelev ved Roskilde, hvor den stadig er placeret i dag.

I 1960’erne udvides sortimentet af leverpostejer og Stryhns har nu opnået landsdækkende distribution. Det var også i den periode virksomheden introducerede det kendte Viking-logo.

I dag er Stryhn’s Leverpostej det største mærke i Danmark inden for leverpostej, og ca. hver anden leverpostej der sælges, er i de danske supermarkeder, er fra Stryhn’s.

Stryhns A/S er et aktieselskab og en produktionsvirksomhed, som siden 2008 har været ejet af det norske fødevarekoncern Agra, Stryhns1 A/S består i dag af mærkerne

- Stryhn's Leverpostej, Langelænder, Graasten, Royal Lever- postej, Rydbergs, Slagtermester Andersen, Jensen’s Saucer og den sidste K-Salat som blev opkøbt i 2017, se bilag 1.

År 2016 omsætter Stryhns for 591,8 mio. kr., med en bruttofortjeneste på 209,1 mio. kr. som ender ud med et årsresultat på 39,7 mio. kr.

Derfor har virksomhed siden 2014 har formået at forhøje deres omsætning med ca. 3,9% og forhøjet deres årsresultat med 35,5%.

Hvor Stryhns levepostej udgør 33% af omsætning og 50% af årsresultat og de øvrige produkter udgør 66% i omsætningen og 50% i årsresultat. se ved bilag 2.

I dag for Stryhns leverpostej beskæftiger ca. 50% ansatte i produktionen og ca. 50% medarbejder i administrationen, men der udvider man med vikarer højsæsonen som varer fra oktober til december, da man køber det til julefrokost-sæsonen. I den periode bliver der arbejdes på 3-holdsskift.

Stryhns er på B-2-B markedet, B-2-B markedet består af tre markedet, hvor Stryhns hører til det industrielle marked, da virksomheden indkøber råvarer, som indgår i deres produktionen af produkt.

Hvor den overordnede branche er kølevarer, hvorefter man kan tilføje underbrancher som leverpostej og Stryhns andre produkter.

---

Værditilbud
Stryhns levepostej ønsker at det gør det nemt, lækkert og hurtigt for alle til hverdagen. Derfor har Stryhns levepostej også nogle værdier de lægger meget vægt på.

Stryhns levepostej har en foliebakken som kan holde til de 200o i ovnen og derfor har stryhns levepostej ikke valgt at lave bakken mere bæredygtig endnu fordi så kan den hurtigere varmes.

Men Stryhns levepostej har også en folie om pakken, det gør at andre kunder ikke kan berøre selve pakken.

Stryhn’s Leverpostej har forskellige varianter. De har både de klassiske og velkendte produkter som er den Grovhakkede og Fransk Postej

det er også de mest sælgende produkter som udgør 2/3 af salget. Derudover lancerer de også nye produkter som f.eks. deres Leverpostej med chili.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu