Stryhns AS | Analyse

Indholdsfortegnelse
Karakterisere virksomheden Stryhns A/S

Analyser Stryhn`s Leverpostejs interne forhold;

Værdikæde
- Primære aktiviteter
- Indgående logistik;
- Produktion;
- Udgående logistik;
- Markedsføring og salg;
- Service;
- Støtteaktiviteter
- Infrastruktur;
- Menneskelige ressourcer;
- Teknologi;
- Indkøb;

Analyser Stryhns Leverpostejs anvendelse af parameteren produkt;

Produktdimensioner for Stryhn`s Leverpostej

Produktets 3 kvalitetsdimensioner

Emballagens egenskaber

Produkt hierarki

Vurder hvilke forhold du vil anbefale Stryhn at undersøge før en start af eksport til Spanien. Og redegør for hvor disse informationer kan fremskaffes.

Uddrag
Stryhns A/S er en dansk virksomhed, der blev grundlagt i 1941 af Henry Stryhn. Stryhns A/S er en dansk produktionsvirksomhed, som producerer kølevarer, convenience, bake-off postej og leverpostej.

Virksomheden etablerer i 1956 deres produktion i Himmelev ved Roskilde hvor den stadigvæk er placeret.

Stryhn's Leverpostejs strategi er at sælge Premium produkter og undgå̊, at private labels sælges i stedet for de brandede produkter.

Stryhns A/S blev i 2008 opkøbt af Agra, som er en norsk mærkevarebaseret fødevarekoncern. I dag består Stryhns A/S af mærkerne; Stryhn`s Leverpostej, K-salat, Langelænder, Graasten, Royal Leverpostej, Slagtermester Andersen, Rydbergs og Jensens saucer.

Stryhns A/S består af 50 ansatte i produktionen og 50 mennesker i administrationen. Produktionsvirksomheden udvider med yderligere medarbejdere i højsæsonen, som forløber fra oktober til og med december.

Stryhns A/S dækker forskellige områder, men de har tilfælles at alt sammen findes på køl – Derfor operer virksomheden primært på B2B markedet i form af salg til detailkæderne.

Stryhns hører til det industrille marked, da virksomheden opkøber råvarer fra Tulip, 2 tyske og 2 hollandske leverandører, som indgår direkte i deres fremstilling af produkt.

95% af den producerede leverpostej bliver solgt direkte på det danske marked i de danske detailkæder.

De resterende 5% fordeles på det sydsvenske marked og det nordtyske marked, hvor Stryhns Leverpostej sælger direkte til de sydsvenske og nordtyske detailkæder.

Ca. hver anden leverpostej der bliver solgt i Danmark, er fra Stryhns Leverpostej - og med en markedsandel på 55% kan vi antage at Stryhns A/S er markedsledere.

Stryhns A/S omsatte i 2016 for 591,8 mio. Kr., og ender med et års resultat på 39,7 mio. Kr. Virksomheden har altså oplevet en stigning fra år 2014 til 2016.

Stryhn`s Leverpostej udgør en væsentlig del af virksomheden Stryhns A/S indtjening. I 2016 kom 33% af Stryhn`s A/S omsætning fra Stryhns Leverpostej, mens 50% af årets resultat kom fra salg af Stryhns Leverpostej.

---

Indgående logistik;
Stryhn`s Leverpostejs produkter består hovedsagligt af svinelever og spæk, der bliver leveret dagligt.

Herudover indgår råvarer som ansjoser og løg. Svineleveren og spæk indkøber Stryhn`s hos den danske konkurrent virksomhed Tulip samt 2 tyske og 2 hollandske leverandører.

Stryhn`s Leverpostej bestræber sig på at have flere leverandører for at sikre leveringssikkerheden.

Produktion;
Virksomheden har investeret i nyt produktionsanlæg/investeringsudstyr for, at få en mere fleksibel produktion, optimering, højere kapacitet, mindre spild og at gøre fabrikken mere rentabel end i dag.

Stryhn`s Leverpostej har en holdbarhed på 23 dage, dog bestræber virksomheden sig på at distribuerer produktet samme dag eller dagen efter, for at give kunderne en oplevelse af frisk smag.

Stryhn`s har ikke noget varelager, og producere derfor udelukkende efter ordre. Dette er også med til at understøtte bestræbelsen på at give kunderne en frisk smag, som også giver værdi.

Udgående logistik;
Her bliver de forskellige varianter af Stryhn`s Leverpostej pakket og distribueret ud til de forskellige detailkæder.

Virksomheden har en stærk leveringsevne overfor sine kunder på B2B-markedet, da produkterne bliver distribueret på dagen, eller dagen efter produktion.

Det er også her, at der påsættes etikker og låg samt pakning af vare foregår. Det nye produktionsanlæg har specielt bidraget til, at effektivisere denne proces.

Markedsføring og salg;
Stryhn`s Leverpostej markedsfører sig i form af markedsførings konceptet.

Virksomheden anvender Tv-reklamer, for at opnå hurtig kendskab, hvorefter sociale medier anvendes for, at henvende sig direkte til målgruppen.

Herudover anvender de også butiksaktiviteter som ekstra kølere kun til deres produkter, Point-of-sale materialer og konkurrencer.

En anden markedsføring som Stryhn`s benytter sig af, er markedsføring igennem supermarkedskæder som COOP, Dagrofa og Dansk Supermarked.

Markedsføringen er en stor værdiskabelse for kunderne og her kan de opnå en endnu højere kendskabsgrad.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu