Stryhns | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Opgave 1, målgrupper
Opgave 2, Porters Five Forces
Opgave 3, parameteren produkt
Opgave 4, påstande
Opgave 5, udfordring for Stryhns

Uddrag
En udfordring for Stryhns er at marked for leverpostej lige nu falder med 1% i gennemsnittet om året. Danskerne spiser mindre leverpostej end før, hvilket også går hånd i hånd med det faldene forbrug af rugbrød.

Specielt i København er forbruget af rugbrød faldet, med 15% under landsgennemsnittet, spiserne Københavnerne markant mindre rugbrød end resten af landet. Dette kan skyldes alle de muligheder der er for to go mad i hovedstadsområdet.

Derudover kan vi ud fra case materialet også læse, at teenager altså unge i alderen 15-25 nærmest stopper med at spise leverpostej. Dette skyldes de ikke længere får madpakke med og dermed søger til to go produkterne.

Faldet hos Stryhns kan også skyldes de kulturelle forhold, især i hovedstads området er der begyndt at være et ekstra fokus på kød fri dage i institutioner samt mindre indtag af svinekød, grundet muslimer og andre forskellige etniske grupper. Alle disse forhold har skabt forringelse for Stryhns og udgør derfor en trussel for virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her