Stryhns A/S Opgave

Indledning
Stryhn’s Leverpostej er en del af Stryhns A/S, som blev grundlagt tilbage i 1941. Siden 2008 har Stryhns A/S været ejet af den norske fødevarekoncern Agra. I dag består Stryhns A/S af Stryhn’s Leverpostej med mærkerne Langelænder, Graasten, Royal Leverpostej, Rydbergs, Slagtermester Andersen mm.

Stryhns dækker flere forskellige områder af mad, dog har de alle én ting til fælles, og det er at alt på køl.
Denne opgave vil fokusere på en omfattende analyse af Stryhn’s Leverpostej.

Opgaven kommer til at indeholde en analyse af Stryhn’s Leverpostejs forretningsmodel vha. Business Model Canvas-modellen og en vurdering af virksomhedens kernekompetencer. Herefter vil der på baggrund af analysen og casen identificeres to væsentlige udfordringer for Stryhn’s Leverpostej, og efterfølgende vil der blive diskuteret mulige løsninger for virksomheden.

Indholdsfortegnelse
- Indledning
- Analyser Stryhn's Leverpostejs forretningsmodel vha. Business Model Canvas-modellen og vurder virksomhedens kernekompetencer.
- Identificer på baggrund af analysen og casen to væsentlige udfordringer for Stryhn's Leverpostej og diskuter mulige løsninger. Udfordringerne skal vedrøre deres produkt og branding. (Kapitel 20 og 21)

Uddrag
Markedstilbud:
Stryhn’s Leverpostej tilbyder mange forskellige varianter af leverpostej, det går fra den klassiske grovhakkede og den franske postej, til de lidt nyere leverpostejer med bacon. Især den grovhakkede og den franske postej er populære, og udgør faktisk 2/3 af det samlede salg.

Udover deres egne produkter, så har virksomheden også valgt at indføre et samarbejde med REMA 1000, om at lave et lidt mere særligt leverpostejsbrand. Samtidig består en del af virksomhedens sortiment også af bake off postejer.

Stryhn’s Leverpostej har valgt at lægge en del af deres fokus, på den værdi deres produkter skaber for slutbrugeren, netop for at slutbrugeren kun vælger at købe Stryhn’s Leverpostej, hvis de opnår en større fordel hos dem end f.eks. hos en af deres konkurrenter som Tulip.

---

I danskernes leverpostejsforbrug er der kommet et fald på 1%
I Danmark falder de danske leverpostejsforbrugere ca. 1% om året, dog er der undersøgelser fra Stryhn’s som peger på at det stadig er leverpostejen som er favoritten til madpakken. Når børnene begynder at blive teenagere, er det sjældent at de gider have madpakke med, derfor bliver leverpostejen også valgt fra i en lille periode hos dem.

Men når de så bliver voksne og får børn, så gentager cyklussen sig igen. Det er desværre en væsentlig udfordring, at teenagerne vælger ikke at spise leverpostejen i en årrække, da dette netop er noget som er med til at danskernes leverpostejsforbrug falder. Dette er en trussel for Stryhn’s Leverpostej, fordi et vedvarende fald i leverpostejsforbruget vil komme til at sænke virksomhedens omsætning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her