Stryhns A/S | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden Stryhns A/S.
2. Analyser Stryhn’s Leverpostejs interne forhold.
Værdikæde
Produktudvikling
Produktion
Marketing
SWOT – Interne forhold
Stærke sider
Svage sider
Konkurrencestrategi
Vækststrategi

3. Analyser Stryhn’s Leverpostejs anvendelse af parameteren produkt.
4. Vurder Stryhn’s Leverpostejs fremtidige vækstmuligheder.

Uddrag
En stærk side for Stryhn’s Leverpostej er at de har et højt kendskab til markedet. De har været på markedet siden 1941 og har dermed en konkurrencemæssig fordel i at de kender danskerne, og ved hvad de vil have.

Derudover er de også Danmarks største mærke inden for leverpostej. De er markedslederen, og skal dermed også være først med nye produkter, derfor er produktudvikling vigtigt for dem. Der er generelt en bred målgruppe indenfor leverpostej, hvilket Stryhn’s Leverpostej er opmærksom på.

De har bl.a. fokus på børnene gennem skolestartskampanger. Endnu en stærk side er at de har optimeret deres produktion for at kunne følge med efterspørgslen, hvilket har gjort dem mere fleksible og leveringsdygtige.

De har også et meget stærkt brand, de er velkendt af danskerne, og har en unik position i danskernes bevidsthed.

Svage sider
Stryhn’s Leverpostej har en svag side i at de har en stærk konkurrent i Tulip, som har en markedsandel på 20%, og er dermed deres markedsudfordre. Desuden så er endnu en svag side at de ikke har en miljørigtig emballage, hvilket godt kan skade deres CSR.

Konkurrencestrategi
Stryhn’s Leverpostej konkurrencestrategi er ”differentieringsstartegien” da de henvender sig til flere målgrupper, både voksne, børn og ældre. Desuden differentierer de sig gennem deres stærke brand og kvalitetsbevidste produkter.

Vækststrategi
Stryhn’s Leverpostej vækster gennem produktudvikling, ved at udvikle nye produkter. Her opnår de nye målgrupper ved at ramme deres ønsker. Desuden bibeholder de også deres nuværende målgrupper på denne måde, de giver dem nye varianter, hvilket nogle finder spænende og tiltalende.

Desuden vækster de også gennem horisontal integration, da de opkøber deres konkurrenter, og på den måde vækster.
Stryhn’s Leverpostej skaber altså værdi for deres kunder gennem både produktudvikling, produktion og marketing i deres værdikæde.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu