Søstrene Grenes Holding ApS | Økonomisk udvikling

Indholdsfortegnelse
Ny ordning
OPGAVE 1
1.1
Redegør for, hvilke interne og eksterne forhold der har haft betydning for den økonomiske udvikling i Søstrene Grenes Holding ApS.

1.2
Analyser, hvordan de interne og eksterne forhold har påvirket udviklingen i indekstallene for indtjening og kapitaltilpasning fra 2015/16 til 2017/18

1.3
Vurder, hvordan indekstallenes udvikling har påvirket overskudsgraden og aktivernes omsætningshastighed fra 2015/16 til 2017/18.

1.4
Forklar, hvorfor egenkapitalens forrentning stiger fra 24,7 % i 2016/17 til 41,3 % i 2017/18.

1.5
Forklar, hvordan Søstrene Grenes Holding ApS’ likviditet overordnet har udviklet sig i 2017/18, og hvilke væsentlige forhold der har været årsag til udviklingen.

1.6
Vurder, hvilken konkurrencestrategi Søstrene Grene bruger.

OPGAVE 2
2.1
Redegør for, hvorfor Bolighuset ApS skal udarbejde en årsrapport.

2.2
Opstil en artopdelt resultatopgørelse for 2018 for Bolighuset ApS. Der skal ikke udarbejdes noter:

2.3
Diskuter, hvordan Bolighuset ApS’ økonomi vil blive påvirket, hvis Helle Juul beslutter at flytte til nye og større lokaler.

OPGAVE 3
3.1
Beregn de variable enhedsomkostninger for et bakkebord.

3.2
Redegør for, hvordan den udarbejdede kalkulation kan bruges af House-Engros A/S.

3.3
Beregn det forventede dækningsbidrag og den forventede dækningsgrad for et bakkebord.

3.4
Forklar, hvordan dækningsgraden påvirkes, hvis salgsprisen for et bakkebord bliver lavere end de budgetterede kr. 499.

OPGAVE 4
4.1
Udarbejd et kvartalsopdelt resultatbudget for 2019/20 for Stine Justesens bolig- og livsstilsbutik.

4.2
Diskuter, om den budgetterede indtjening for 2019/20 er tilfredsstillende.

Uddrag
Søstrene Grene har gennem årene haft en stor vækst i deres omsætning på omtrent 50%. De har valgt at fokusere på fysiske butikker frem for nethandel, derved har de indgået samarbejder med lokale for at gøre det nemmere at åbne nye butikker

det har blandt andet medført at man idag kan finde søstrene grene butikker på 15 forskellige markeder i Europa og Japan. Den store fokus på at opfører nye butikker er med til at gøre at de har haft sådan en stor vækst på deres omsætning.

Det centrale i Søstrene grene er deres storytelling, med søsteren Clara og Anna, der ligger logo til virksomheden hvilket de har haft stor succes med.

De har førhen satset på billige ting og små produkter, men hvor de i 2014 valgte at skifte strategi så deres sortiment i butikkerne i højere grad indeholdt boligprodukter og egne design, hvilket har vist sig at være en stor succes

da produkterne stadigvæk er billige, og det har haft en stor betydning på deres vækst. Med deres store succes for storytelling og deres nye egne produkter har det medført at de har kunnet fastholde kunderne

og endda øge antallet af kunderne i butikkerne selvom folk i større grad handler på nettet fremfor de fysiske butikker

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu