Shaping New Tomorrow ApS | Analyse

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Segmentering og målgruppevalg
Analyser Shaping New Tomorrows anvendelse af parametrene produkt og distribution.

Uddrag
Virksomhedskarakteristik
Virksomheden Shaping New Tomorrow ApS er et dansk anpartsselskab stiftet af tre barndomsvenner i 2015 ved navn Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Achmann fra Aalborg.

Shaping New Tomorrow producerer deres eget herretøj, som ser anstændigt ud og komfortabelt at gå i.

Virksomheden angives derfor som værende en produktionsvirksomhed. Jævnfør artiklen ”Corona får tøjkomet til at udskyde åbning” består virksomheden af to butikker i København og Aalborg samt webshop.

Der angives yderligere at en tredje butik er på vej i Aarhus men grundet corona har stifterne valgt at udskyde åbningen til ubestemt dato. Det meddeles at butikken på Store Torv 6 .

Shaping New Tomorrow eskelerede deres omsætning, da stifterne introducerede deres virksomhed i DR-programmet ”Løvens Hule” i 2018.

Denne fremtræden resulterede i at de anderkendte iværksætterer Jesper Buch og Birgit Aaby valgte at investere i virksomheden.

Via deres tilstedeværelse i virksomheden har medført at omsætningen er vokset med 225%. Yderligere har overskuddet næsten tredoblet , hvilket betyder at de sælger tøj for over 100 mio kroner.

Christoffer Bak beretter at deres økonomiske situation i anledning af corona at ”Omkring 30 pct. af vores omsætning kommer fra de fysiske butikker.

Den indtjening er selvsagt væk”. Dertil skildrer han at onlinesalget er faldet med omkring 20-30% . Motivationen forholder sig højt, da han fortæller at ”Modgangen har vist, hvor de dikerede og passionerede vores medarbejdere er” .

Virksomheden Shaping New Tomorrow ide er ”at være klædt på til hvad end dagen må bringe” . Anpartsselskabets vision er at ”ændre opfattelsen af traditionelt herretøj”.

Deres mission forekommer af at ”lave herretøj der ikke går på kompromis med hverken design eller komfort” . Endvidere at have fokus på klassik design, stor komfort og ekstraordinær kvalitet

Anpartsselskabets forretningsmodel pålyder således at deres såkaldt ”take” på coronakrisen er at få bekendtgjort at få ordentligt tøj på når der arbejdes hjemme således at arbejdsdagen ikke føles som weekend. Dette meddeler Christoffer Bak , som har resulteret i et fortsat salg over webshoppen.

Den foretagende forretning Shaping New Tommorow’ kernekompetencer er produktudvikling idet det de har formodet at skabe et unikt produkt som er eftertragtet blandt mænd samt produceringen som følge af anvendelse af veletablerede- samt kvalitetsbestemte råmaterialer til lav pris ved masseproducering.

De har yderligere skabt sig selv konkurrencemæssige fordele ved besiddelse af Jesper Buch og Birgit Aaby som investorer med stort netværk i forbindelse med produktion og forretning.

Shaping New Tommorow får produceret deres tøj i Portugal af høj kvalitet som indebærer 200 beskæftiget . Virksomheden får fremstillet deres bukser, T-shirts, skjorter, underbukser og jakker samt recycled-kollektioner.

Tøj- samt modebranchen, som Shaping New Tommorow befinder sig i, er hård, fordi brancherne er dynamiske idet moden er bevægelig samt sæsonbestemt.

Yderligere er brancherne præget af mange store konkurrenter såsom Bestseller, Jack&Jones, ONLY, ZARA, LEVI´S, Tommy Hilfiger, HUGO BOSS, Gant, Canali, Les Deux, Ralph Lauren osv.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu